Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettövrigt
Läst 1150 ggr
[VSK]
1

Märklig bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Objektivet har inte bildstabilisering. Bilden är uppsnyggad i Photoshop. Nån som vet vad detta är och varför det uppstått? Kameran står på stativ. Det röda är bakljusen (parkeringsljus).

Tjeja
0

Ser ut som om kameran står inne i bilen och ljusstrecken är någonsorts reflex i bakrutan. Lång slutartid och brist på bildstabilisator får ljusrörelsen att dubbliseras? Kan det vara någon lysdiod- eller lampreflex av nåt slag?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[VSK]
0

Stativet är utanför bilen 🙂

Har man bildstabilisering så skall det vara avstängt när kameran är på stativ. 

Jag vet inte vad ljusföremålet är för nåt. Fanns ingenting synligt där. Är en åker till vänster om vägen.

[VSK]
1

Fotade faktiskt kameran med mobilen i brist på annat.

Carmarino
1

Snygg bild. Det ser nästan ut som en neonskylt med reklam för can can-dansöser. Hade man varit konspirationstekniker så hade man förklarat det med illuminati (de upplysta) eller UFO.Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
0

Måste ha varit ett väldans litet UFO isf 😃

perk
2

Det är troligen flera små UFO med ledar UFO:t längst till vänster som lär de andra att exakt kopiera dess rörelser.

Tycker du ska kontakta Riksorganisationen UFO-Sverige, de är nog intresserade av fenomenet.

http://www.ufo.se/

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

[VSK]
1

Njae, jag har inget större intresse av det då jag inte tror på UFO i det här fallet. Kanske en aggressiv humla med pannlampa som var ute och flög 😃

Nä men seriöst. -du får gärna kontakta de om du vill och ge min bild. Originalbilden finns så klart kvar på minneskortet. Originalbild förminskad till 50% i paint.

[VSK]
1

En annan grej jag noterade är ljuset på vänster sida. Jag trodde det var nån bonde som var ute med tröskan, men ljuset stod helt still. Terrängen ser lite knepig ut för att tröska där. Kan tillägga att när jag kom till platsen så var det mörkt där och jag har inte sett några andra fordon än de bilar som åkt på vägen.

Kanske är nåt hus där och de såg parkeringsljusen på min bil och lyste med en stark strålkastare för att se vad det var för en tomte 😃

Bilden original med förminskad i paint till 50%.

[VSK]
0

Klockan i kameran går en timme fel. Det är ju det där med att ställa in sommar och vintertid rätt 🎧

[Jimmy.L]
0

Måste prova på mörkerfoto någon gång. Första bilden får mig att tänka på upplyst reklamskylt.

[VSK]
1

Mörkerfoto är rätt skoj ibland, men skippa shortsen ☝️

😃

Ja sån där reklamskylt med böjda lysrör. 

Min tanke först var när jag såg skylten om det kan ha varit reflex från ögon från fladdermus, för jag såg faktisk vid ett annat tillfälle en fladdermus, men den flög ganska rakt. 

Den kanske hade lagt in JAS-växeln 😃

[Jimmy.L]
0

Ljudbang från fladdermus. 😃

[VSK]
0

he he eh 😃

Carmarino
0

#5 Ett UFO har ingen fastställd storlek; det är ju bara ett oidentifierat flygande föremål - kanske en fladdermus till och med. 🙂(Så länge du inte vet att det är en fladdermus, är det ett UFO.)

Eller också är det någon som är ute och gör sädescirklar. 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
0

Sant.

Nåt är det ju som flyger men eftersom ingen vet vad så blir det ju ett UFO 🙂

Carmarino
0

#15 Alldeles riktigt. Än så länge är det ett alldeles tvättäkta UFO du har fångat på bild. 🙂

[VSK]
1

Kan tillägga att dessa bilder är fotade med manuell fokusering. Blir lite mer spännande då 😃

[Jimmy.L]
0

UFO-manuell fokusering. 🙂

[VSK]
0

😉

Carmarino
1

Upptäckte att jag också har en UFO-bild! 😃

[Jimmy.L]
0

Kan ju även vara en karta hur man ska gå om man tagit en öl för mycket. 🍸

Carmarino
0

Tror inte det räcker med en öl för att gå alla de kringelikrokarna på himlavalvet. 😃

OBS! Ingen öl kom till skada när bilden togs.

[VSK]
1

Ha ha jo så kan det ju vara.

Spetsad Elefantöl möjligtvis =)

Carmarino
0

#23 Jo, möjligen en Elefantöl med en "lille en" i. Inte särskilt gott (tycker jag), men säkerligen effektivt. 😃

[VSK]
0

En lilling i, XD

Tjeja
0

OK så stativet är utanför bilen/fönstret. Isf är det en eldfluga som speglats i linsen!

[VSK]
0

Jag antar att en eldfluga syns, men jag såg inget IRL iaf. Slutartiden på den aktuella bilden är 8 sekunder.

Tjeja
0

Happ

perk
0

Kan det vara en UFO invasion på gång 🤔

[VSK]
0

😃

Tjeja
1

Något ljus som reflekteras i den vibrerande linsen i af.

[VSK]
0

Linsen tror jag inte kan ha vibrerat faktiskt. Manuell fokus + avsaknad av bildstabilisering + stativ. Finns inget som kan vibrera.

Bara titta på omgivningen så ser du att objektivet varit stilla. Skulle det ha varit skakoskärpa så skulle bilden sett ut som i #20

🙂

Marr
0

Det är ju riktigt snygga bilder, med så många färger också…🙂

Den här är också liknande men antar att jag ej höll stilla ordentligt. Det ska vara från månförmörkelsen förra året…😊

Tänkte att det måste ju vara en ljuskälla någonstans för att dessa blixtrar ska kunna uppstå. Fast jag kan precis ingenting hehehe…😃

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
0

Fast det är en riktigt tjusig bild om inte annat 🙂

[Nomen Nescio]
1

Här är en klassisk rörelseoskärpa.

[VSK]
0

Jag får rätta dig med att säga att det är skakoskärpa på din bild (kameran är ej still alltså). 

Rörelseoskärpa är alltid det som objektivet ser är rörlig men när kameran är stilla. 

Nu vet jag dock inte om de där ljusen vad det nu är för nåt och om de rör sig de med. Isf så är det både skak och rörelseoskärpa.

[Nomen Nescio]
0

Ljusen är från bilar i rörelse och från fast gatubelysning, så det  är väl en blandning.

[VSK]
0

Ja då är det både ock.

Carmarino
1

#37 och #38 Alltså är det skakrörelseoskärpa. 😉

[VSK]
0

Japp 😃

[Nomen Nescio]
0

Jag är lika skakad nu som jag var den gången jag tog bilden…😮

Carmarino
0

#41 Skakad not stirred… 😃

[VSK]
0

😂

perk
3

Ja det här är nog inte bara en märklig bild, utan den är ju helt fantastisk och världsunik. Förstorar man bilden lite, så förstår man varför bilden kommer att gå till världshistorien. Du är ju en av de få, eller kanske den enda som lyckats med att ta en tydlig bild, på en eller flera utomjordingar.

Bonden som du trodde var ute med skördetröskan, är ju givetvis själva rymdfarkosten de landat med.

Det har ju visats olika fantasiteckningar på utomjordingar och dess utseende, här ser man ju tydligt att de liknar oss. Den ena verkar dock ha två munnar och näsor. Kan ju också vara så att de gjort kopior av oss jordinvånare, då en del påstår att de blivit bortförda av utomjordingar.

Vilken tur att du inte blev kidnappad av dem.

Det är bara att säga grattis till bilden, för att inte tala om allt det vad det innebär med det. 🏆👍