Kärrsnäppa
Fina bilder på en fin fågel. Satt just å klurade hur fågeln skulle ha sett ut med kort näbb.
Tack!
Hos släktingen kustsnäppa har det varit bekymmer med just kortare näbb vid sämre häckningsförhållanden! Se artikeln.
http://www.sydsvenskan.se/2016-05-13/tidig-var-ger-kustsnappan-mindre-nabb
Tack för länk.
Du är otroligt duktig på fåglar och Taggeman är otroligt duktig på fjärilar samt fotar ni med mkt bra resultat. Tummen upp 👍
Jättefina bilder som vanligt på fåglar.
Jättefina bilder!
Håller med #7 ! Ni har era specialområden! Superkul!
#TS Skulle i framtiden vilja se bilder på Storspov!
Vackert fotat! Tror inte jag sett denna fågel i verkligheten.
Tack alla!
#9 Har tyvärr inte sett så mycket storspov på senare år, än mindre kommit dem så nära att jag kunnat fota dem. Men jag ska titta lite i mina USB-minnen, kan nog gräva fram några bilder på släktingen småspov. Dock inte med någon höjdarkvalité.
#11 Du får bege dig till Västerbotten tidigt i juni när de häckar!
#12 Bodde i Umeå i fyra år (2003-2007) pga studier, sedan i Vilhelmina och Storuman. Men så mycket storspov såg jag tyvärr inte då och den har ju tyvärr minskat de senaste 30 åren.
#13 Uppåt Vindelälvens och Umeälvens tegar finns en hel del Storspov och även på lägderna runt Storsjön, Jämtland. Såg rätt många när vi var där på exkursion i fjol.
#14 OK, Storsjöbygden är mina uppväxttrakter. Tidigare har jag sett mycket storspov där, men inte på senare år. Och även när jag sett dem har det varit svårt att få särskilt bra bilder på dem, eftersom de varit svåra att komma nära. En bekant hade dock ett par som häckade nära hans hus och var väldigt oskygga. Såg de vuxna fåglarna men tyvärr aldrig ungarna.
#15 Tråkigt att du missat dem!