Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettfordon
Läst 768 ggr
[VSK]
2

Inget för mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som behärskar en sån här mackapär?

Sindri
4

Ja, han i Gränna som satte en på sin rullator…..
http://www.jp.se/article/jag-ar-ju-inte-gammal-an-det-dar-kan-jag-ocksa/
Blir väl ett lagom projekt om några år…..

beem
1

Skulle jag ha en sån skulle jag nog kopiera mannen i Gränna. Fattar inte hur de kan hålla balansen på den - utan stöd.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
0

Ha vad häftigt gjort av han 😃

Jag tror t.o.m att jag hade vågat testa hans lösning.

Vixxen
0

Skitcoolt!

Ett nytt hjälpmedel! 🙂

[VSK]
0

Kanske går det att trimma de lite 🙂

Vixxen
0

Fast det blir ju lite som en Segway…   …fast inte med de tekniska fördelarna som en Segway har!

Sindri
0

Hans är trimmad - kan komma upp i 20 km/h.

Undrar hur den funkar i uppförsbackar. Är en rätt häftig backe ner till (och upp från!) hamnen.

Tarotstollan
0

Jag har så dåligt balanssinne som det är, så det vore nog bäst att jag testade en inbyggd i rullatorn direkt.👍
Sådan borde finnas på alla rollatorer redan, så att de som knappt orkar gå kunde dra på motorn i uppförsbackarna så de slapp anstränga sig i onödan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
0

De har inte så stora och kraftfulla batterier precis, så uppförsbackar så lär det gå segt, eller inte alls.

Vixxen
0

En Segway är en parallelltvåhjuling och har samma styrsystem som en Boing 747 vilket innebär ett oerhört avancerat gyroskåp. Detta balanskompenserar farkosten kontinuerligt! Till och med du skulle klara att köra en sån Stollan! Ett eminent fortskaffningsmedel!

https://www.youtube.com/watch?v=rmlg5QkusFQ

Tarotstollan
0

#10. Ja, en sådan med påkopplad kärra skulle nog vara bättre.
Å andra sidan, om man tittar på videon som kommer efter, så är de inte särskilt stabila och välter man då, då lär man nog skada sig ordentligt om man inte är ung och vig!

Vixxen
0

#11 Är inget av det du nämner på slutet och har testat! De är otroligt mer stabila än man kan tro! Kompenserar fantastiskt!

Tarotstollan
0

Ok, men jag kommer aldrig att köpa mig någon ändå. Bättre då en "Dramaten" med motor, det vore något!👍

Vixxen
0

#13 Kanske inte ligger först på inköpslistan, men får man chansen att testa är det verkligen värt upplevelsen! 😛

Tarotstollan
0

Vågar nog inte testa ens!🤐

Vixxen
0

Trodde jag inte heller, men det är urcoolt! 👍

[VSK]
0

Medans ni pratade om manicken så passade jag på att göra en avatar 🙂

Tarotstollan
0

#17. Antar att det inte är det året du föddes?😉

kamera0710
0

Har inte provat.

[Jimmy.L]
0

Har inte provat och skulle nog ramla på en sådan. Ungarna här i området har åkt på dessa hela sommaren.

[VSK]
0

😃

Carmarino
1

Det gäller bara att inte ladda dem för länge, eller använda dåliga batterier. Flera hoverboard har börjat brinna vid laddning.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

kamera0710
1

#22 Det är tydligen ett generellt problem med att laddningsbara prylar/batterier kan bli för varma och börja brinna när de är fulladdade. Var på en liten brandskyddsutbildning med jobbet för några månader sedan, där togs detta upp.

Carmarino
1

#23 Ja, det har varit många larm om telefoner m.m. som börjat brinna när de legat på laddning. Fast när det gäller telefonerna så har det ofta berott på att de legat på något brännbar som t.ex. en duk, soffa eller liknande.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker