Bäver
Mellan klaffbron och slussen?
#3 Vid de fyra höghusen efter Bergviksgatan. Där jag sett den förut har varit vid slutet på Bergviksgatan, där det börjar bli skog. Där ser man en del träd som de varit på.
Okej.
Tjusiga bilder. Bäver är ju rätt skygg har jag förstått.
#6 Så skygga brukar de inte vara, har stått vid en smal å där den simmade förbi på en meters avstånd!
Oj..
När jag var ut förr-förra gången och skulle försöka fota bäver så dök den under vattnet en bit ifrån bron där jag stod på knä. Pratade med en herre där och han sa att bävern brukar lära sig att bli van med folk, men den här drog så fort den upptäckte oss (vad jag tror om upptäckt iaf).
Ja skall göra ett till försök sen när vädret blir mer stabilt. Det skall tydligen finnas en del bävrar en liten bit ifrån där jag fotade bävern förra gången, men han sa att man bör ha långbyxor och stövlar om man skall gå in där i skogen (igenvuxen stig).
#0 Du lyckades fota en Bäver mycket bättre än poliser i vår kommun. Många år sedan blev det problem i vattenrednings dammarna i kommun, och poliser började misstänka att boven/bovar lever i vattnet.
De rev sönder "bygget" som hindrade vatten cirkulera som den ska. Men bygget kom tillbaka gång på gång. Men det togs väldigt lång tid innan poliser lyckades se själva byggmästaren.