Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettövrigt
Läst 1213 ggr
Carmarino
4

Finska kor

Ibland känner man sig lite gammal och ringrostig. Det är inget emot vad de här kossorna känner sig - gissar jag. 😃
Hittade dem i Helsingfors för många år sedan, och tyckte de var otroligt fascinerande. Stora var de också, och de flesta kunde nog gå raklång under dem utan problem.

Fotona är inte de bästa, för de är scannade från analoga bilder.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Jimmy.L]
0

När bilar får fötter. Smart då slipper dom motorvägarna.

Carmarino
0

Konstnären är tydligen känd för sina skrotskulpturer:
http://feber.se/hem/art/221721/jttekor/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Jimmy.L]
0

Kom och tänka på transformers nu.

[VSK]
0

Häftiga skapelser. Visst är det lite transformers över dessa.

[Chakra]
0

Det var verkligen kreativt och nyskapande🙂Vilka idésprutor det finns!

[Nomen Nescio]
1

Våm, nätmage, bladmage, löpmage och…baksäte?🤔

Carmarino
2

#6 😃

Först tyckte jag att kossona var rätt groteska, men efter att ha kollat på dem ett tag så tyckte jag de var roliga.

Riktigt hur stora de är, är inte helt lätt att förstå, men tittar man på lastbilen i bild 2 och bilarna i bilderna nedan, och tänker på hur stor den gula skåpbilen är, så blir det lite lättare. Kan tala om att man känner sig väldigt liten när man står precis bredvid dem. Vet dock inte om korna står kvar där nere vid vattnet, för jag fotograferade dem 2002. Det verkar inte så, för det ser ut som om det gjorts en hel del omändringar i området, och istället för platt gräsmatta ser det nu ut som om det är gräsvallar. Inte en kossa så lång ögat kan se: https://www.google.se/maps/@60.1611634,24.9250617,3a,75y,302.03h,81.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS0rIINdqKXmwTM9UaYs3pg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=sv

Tog fram albumet och såg att jag hade fler foton på kossorna, så nu har jag scannat in dem också:

[Jimmy.L]
0

Transformers, Autobots mot Decepticons.

Carmarino
0

#8 Vem vet, det kanske är Miina Äkkijyrkkä som byggt Transformers också. 😉

Här är lite fler bilder på hennes skulpturer; bl.a. en där man ser skillnaden mellan hennes kor och en riktig:
http://www.thisiscolossal.com/2011/09/enormous-cows-made-from-recycled-car-parts/

[Jimmy.L]
0

#9 Det ser nästan ut som dom ska börja bråka med varandra.

Carmarino
0

#10 Vem tror du vinner? 😃
Den lilla kon ser faktiskt rätt kaxig ut.

[Jimmy.L]
0

#11 Det ser ut som Decepticons är den gula, så då vinner såklart dom goda Autobots. 🙂