Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettövrigt
Läst 500 ggr
[Jimmy.L]
0

Chokladbollar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På alla marknader jag besökt så säljs det nog massor av denna vara. Själv tycker jag inte det smakar gott.

Aleya
0

Inte nått jag äter mycket av. Men fina kartonger. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[VSK]
0

Jag har ätit mig trött på dessa bollar för länge sen. Brukar faktiskt aldrig köpa sånt om jag är på nån marknad. Köper hellre lammfiol.

[Jimmy.L]
0

#2 Samma här väljer ostar eller annat gott.

Choklad
1

Fast nu blev jag sugen ju. Och jag har lovat mig själv att inte äta sånt där gott alls på väldigt länge

U R us

[VSK]
0

Men vilket tur du har då Choklad, för det där "väldigt länge" har redan passerat 😃

Daisy ;)
0

#5 :D

Maria
0

Jag kan tycka att de är goda men felet numera är att de är oftast alldeles för stora och då kan det bli för mycket…

/Maria

kamera0710
0

Föredrar arraksbollar!

Carrosh
0

Har sett mindre och mindre av dessa kokosbollar på senare år och sett mer och mer av donuts/munkar istället. Verkar ha skiftat över, på något vis.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Jimmy.L]
0

Såg inga munkar/donuts på marknaden faktisk lite förvånande. Lär säkert stöta på det senare i höst på nästa marknad.

Carrosh
0

#10 Kan nog säkert variera lite runtom i landet också. Sett mer av donuts/munkar här i Värmland. Oxhälja var fullt i det. En granne till oss har en sån donutvagn/bil som han kör runt med till diverse marknader, och så står han ibland på Stora torget (Karlstad) och säljer. 

Det verkar gå som smör, det här med donuts, det mesta är slut när man är på väg hemåt.

\m/

[Jimmy.L]
0

Gick en marknad i Gnesta (Sörmland) förra helgen, där har jag sätt det sålts donuts/munkar. Även det tycker jag är lite sött för min smak. Riktar in mig mer på mat så som ostar/korvar och annat smått o gott som man vanligtvis inte hittar i affären.

Carrosh
0

#12 Jag håller med dig, faktiskt. Kan vara gott med munkar ibland, dock. Typ en munk mot slutet av en heldag på marknad. Men just ostar och sådant som man oftast bara hittar på marknader brukar vara bäst att sikta in sig på. Däremot gillar jag oftast inte de korvar som säljs, det blir så tôligt med samma korvar hela tiden, och de flesta är inte ens rätt kryddade (man kan väl säga att jag blivit lite av en korv-nörd på senare år). Men ostar är gött att köpa på marknader. Även vissa handarbeten kan vara trevliga att titta på.

\m/

[Jimmy.L]
0

Hittade faktisk korv från Tjurskallen som var god. Ja dom där älg, vildsvin, ren korvarna har man tröttnat på som säljs på marknader.