Utsikt
Tänk att 13 våningar kan se så högt ut.
# 1 Det var högt!
Men okej utsikt 👍
Fin utsikt men inget för mig som är höjdrädd!😮
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bättre i katakomberna va 😉
Fin utsikt.
Älskar höjder och fina utsikter, så jag skulle nog trivas där uppe 🙂
Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell.
"Big Journeys Begin With Small Steps"
#5. Något bättre men det kan bli klaustrofobiskt om det blir för långt ner också, antar jag. 🤔
Fast å andra sidan ser man ju inte höjden därnere!😉
😃
Skulle tänka mig kunna sitta på taket där och beundra utsikten. 🙂
# 9 Det skulle inte jag i den blåsten jag lovar 😃 Bara man stod på balkongen så kastades man bakåt av vinden ibland.
Jag hade nöjt mig att vara en våning under dig Jimmy, med samma utsikt.
Jag är ju numer en person med höjdrädsla. Hade jag varit 20 år så hade jag hakat på 😃
# 11 Ni hade blåst ned i så fall - bägge två!
Blåste det så pass 😮
# 13 Jo det blåste så infernaliskt! När vi gick på stranden så fick man lägga sig mot vinden för att komma någonstans! Vet faktiskt inte vad det var för vind för jag har tidigare vid olika tidpunkter besökt Tyskland och inte fått denna vind emot mig.
Är väl det knepiga vädret som numer råder. Brukar ju blåsa upp rejält före regn mm. Ta bara inatt här. Vi hade säkert byar på 15-16 m/s om det ens räcker. Det ven i fönster mm… Helt sjukt för att vara nattetid.
# 15 Ja fast fast jag vet att det finns vindar ute i Europa som Mistralen i Frankrike och Fönh i Tyskland som blåser vid vissa tillfällen och under vissa förutsättningar och dem har jag känt på.
#10 Är skönt när det fläktar. 🙂 Stått betydligt högre upp än så när det blåst kraftigt.
Ja visst är det skönt. Man svettas ju iaf inte 😃
Jo jag vet du jobbade högt förut. Ett riktigt höjdarjobb mao 🙂
# 17 Utan att hålla i dig i något? 😃
#17 Ja, det går inte att håll i sig i något när man monterar byggnadsställning.
# 20 Men det blåste så att jag kastades mot väggen när jag stod på balkongen! Tror inte du klarat att stå på taket då utan att hålla dig i något.
#21 Beror på hur du balanserar kroppen, jag har stått 90 meter upp i blåst med en 6 meter ställningsspira som väger 25 kg och tittat uppåt och satt den på plats utan att titta ner.
😮😮
😮
Får nästan svindel bara av att läsa..
# 22 Fast jag höll en kamera för ögat och försökte fota! Det skulle aldrig jag göra som du gjorde, jag har faktiskt svindel.
Tacka vet jag marknivå 😃
#25 Fast då hade jag livlina men ett fall skulle jag ha åkt 7-8 meter ner. Men som sagt vinden har jag inga problem med på hög höjd. Det är värre med felsteg vilket jag gjort men från bara 6 meter.
# 27 Det låter inget vidare 🤪
#27 Och jag som får ont ända ner i benen bara jag ser någon på TV som står och tittar ut över ett stup. 🙂
Har visserligen varit både längst uppe i Långe Jan på Öland och näst längst upp i Eiffeltornet, men jag gör helst inte om det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#29 Höjder är ju trevliga att stå vid. 🙂
# 30 Om man har något att hålla sig i!
#30 Inte när man har anlag för svindel. För mig är det så att det räcker med att jag ser någon annan stå vid något stup för att jag ska reagera. Gissa om jag tycker det är obehagligt att titta på den här bilden: http://www.svt.se/k-special/lunch-250-meter-ovanfor-manhattan. 😃
Fast min svindel är lite irrationell, för om jag bara har ett heltäckande "staket" upp till armhålorna så brukar det gå rätt bra, bara det inte är genomskinligt. Däremot klarar jag inte att stå på kajkanten i en hamn, där det är två meter ner till vattnet. Hissen upp till översta våningen i Eiffeltornet var inte heller någon höjdare, eftersom den hade gallerväggar och -golv. När jag kom upp och såg att det var heltäckande, tjocka väggar med fönster så var jag på vippen att lägga mig på knä och kyssa golvet. 🙂 Fast det tog nog 5-10 minuter innan hjärtat var tillbaka i normal hastighet. Sedan var det dags för nerfärden med hissen… 😮
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#32 Lätt att jag skulle kunna sitta med dom där uppe. 🙂
Jimmy, ibland blir jag förvånad att du har en 25 km/t moppe och inte en 1300 cc med dubbelturbo 😃
#34 Haha.
🎧
#35 Du skulle naturligtvis ha en sådan här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Cykelns_historia#/media/File:Velocipedist.JPG. 😂
Säger Jimmy nu att han ej skulle våga cykla pga höjden, så får jag dåndimpen ha ha 😃
Kommer jag bara upp på cykeln så varför inte. 🙂
😃👍
# 32 Jag har sett detta foto också och jag skulle inte kunna sitta där det är en sak som ä r säkert. Däremot så har jag varit uppe i World Trade Center och där hade jag inga problem att gå fram till fönstrena och se ned på marken.