Gott & blandat
Vilken fägring
/Maria
Fantastiska bilder.
Tackar.
Härliga bilder! Har för övrigt inte heller koll på vilka arter det är.
Tackar.
Tror de kallas för blomster 😃
Som sagt otroligt fina bilder.
🙂
Kan inte mycket om blommor, men dessa tror jag att jag känner igen. 🙂
#0 = Pingstlilja
#7 = Löjtnantshjärta
#13 = Tulpan
#15 = Ormbunke
#19 = Tulpan
#21 = Förgätmigej
#22 = Tulpan
#26 = Pärlhyacint
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Tack… 🙂
Wow, jättefina bilder! 👍
Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell.
"Big Journeys Begin With Small Steps"
🙂
Fantastiskt fina bilder.
Jag skrev redan i #6 men trodde inte det skulle komma så många fina bilder🙂
/Maria
Sorry, missade det totalt ☺️
Jo det vart en riktigt fotorunda den dagen. Fotade i Domkyrkan först, men dessa bilder fick jag inte visa offentligt utan tillstånd.
#42 Det kan inte du hjälpa. Jag var för snabb😃
/Maria
😃
Fantastiskt att få vara med på mästerfotografens blomsterrunda🙂Tack!
Mästerfotograf 😃
Jag vet ju att du gillar blommor så det måste ha varit rena julaftonen för dig Chakra he he
#46 Riktigt fina klara bilder på blommorna!🙂
Tack det var kul att höra 🙂
Fina bilder. De blå blommorna i #28 är Skogsforgätmigej…..det fick jag lära mig idag, när jag studerade dom!🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Härligt 👍
Kan bidra med ett par namn till. 1,2 och nån till är kejsarkrona. 18 ser ut som gulltörel. 20 tror jag är rabarber.
Ljuvliga bilder.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Fantastiskt fina bilder! Den kameran och din blick för motiv skulle man vilja ha när man knallar runt på Botaniska och Trädgårdsföreningen i Göteborg!
Jag är lika vilsen som du på namn och arter, men som tur är finns det namnskyltar på nästan alla blommor och träd i de botaniska trädgårdarna. Nu har jag har tagit som vana att plåta skyltarna också, så att jag kan komplettera med namn när jag kommer hem.
Tack… -kanske listan fylls på helt då så att jag kan namnge de sen när jag lägger de i mappar..
Tack det var snällt sagt. Kameran är en Pentax K3 med makro 100 mm f2.8. Den andra (Canon kompakt används när man behöver lång brännvidd). Fotade fina bilder i Domkyrkan före blommorna, men fick som sagt inte visa de offentligt utan skriftlig tillåtelse mm.