Din bästa vårbild
Nu borde nog våren ha intagit större delarna av landet kanske, och det vore väldigt kul om du ville dela med dig av din favoritbild. Det kan vara blommor, byggnader, djur eller precis vad som helst som förknippas med våren.
Den här bilden är några veckor gammal, men väl lite "vårig". Skrattmåsarna befinner sig vid isens kant mot vattnet.
Fina bilder tåls att ses fler ggr 🙂
Var ute och letade bokskog igår. Det här var det närmaste jag kom. Åtminstone tror jag det är bok. Musöronen har redan blivit till små blad, så jag var lite för sent ute.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Ja det är bok. Man ser att bladen ligger på grenarna och när de har slagit ut så kommer det inget ljus till marken.
#4 Ja, boken har ett ganska karaktäristiskt växtsätt, men jag är inte alls bra på växter, så jag var inte helt säker.
Såg också att rapsen är i full blom på vissa fält nu, men hade inte möjlighet att stanna och fotografera. Gult och grannt är det i alla fall. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
# 6 Här börja rapsen slå ut. Vi har varit runt och sett på rapsfält för att kunna fota dem när de blommar.