Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettövrigt
Läst 956 ggr
perk
5

Solnedgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En thailändsk solnedgång ☀️

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Staffan
0

Galet att solen kan se så röd ut  - fin bild!

(Jag hade gissat att bilden var från Röda Havet, har varit där ett par gånger och tyckte faktiskt att solen var rödare där.)

// Staffan

kamera0710
0

Härlig bild!

[Jimmy.L]
0

Väldigt vacker bild.

Carmarino
0

Fin bild. Det är samma sol här som där, och ändå ser man den nästan aldrig så röd här.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
0

Jösses vilken röd sol.. 

Kanonbild.

Leffe
0

Sol verkar ha fått en ny solbränna😃.

Fin bild

Taggeman
2

Det är skitig luft som gör att man får rödare sol vid horisonten.

_Därför ser vi solnedgången (och soluppgången) i rödaktiga färger. Ju fler partiklar svävar i luften desto större blir effekten. Det tyder dock också på att det finns fler föroreningar i luften. Ju smutsigare luft, desto mer spektakulära blir solnedgångar. Naturen använder ofta röd färg som en varningssignal och röda solnedgångar är inget undantag.  http://www.mittvaeder.se/nc/se/home/vaeder/vaedernyheter/news/article/himlens_alla_faerger.html_

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

kamera0710
0

#7 Minns att jag läste om detta i en bok av Gunnar Brusewitz. Han skrev något om att kort sagt står den skitiga luften för mången vacker solnedgång…

[helga21]
0

# 7 Helt riktigt!

perk
0

Tackar för allt gillande av bilden🙂

Det stämmer nog ganska bra med luftföroreningar☝️ eller vad det är, för det var moln som solen lyste genom då den blev som rödast. Så den var aldrig så röd, då himmelen var klar.

Om aftonen får den late brått🙂

"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"