Rödlöga

#1 Jimmy.L
Bara och bara, det är inte alla öar som har en affär… :)
Och med det där utbudet dessutom, fick mig att längta till sommaren.
// Staffan
#3 Så sant, dom på Svartlöga åker hit och handlar på sommaren.
Rödlöga är fint ställe att komma till.
När jag var där sist så fanns det ingen el dit, så affärens el drevs med ett dieselaggregat som producera el.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#6 Fanns ingen el när jag var där heller, det var aggregat eller solpaneler.
Tjusiga bilder på en tjusig ö Jimmy.L
Tänk, jag känner igen Rödlöga men kan inte placera vart bara. 🤔

När vi åkte förbi där i somras låg det minst 300 stycken svanar och guppade i vattnet. Helt galet mycket var det. Dessutom flög en havsörn förbi oss på riktigt nära håll. Och solen glittrade i vattnet. Magiskt.
Måste ha varit magiskt.
Jag som hittar nästan aldrig svanar att fota, men jag är väl på fel ställen helt enkelt.

Ja, egentligen räcker det ju med det där solglittret över vattnet för att man ska fyllas av vördnad för tillvaron… :)

Härliga bilder för övrigt Jimmy! :)
Det finns en ö väster om Rödlöga det är som en kanal mellan öarna som är fint att åka igenom o den kanalen kallas för lilla Suezkanalen. https://www.google.se/maps/place/R%C3%B6dl%C3%B6ga,+760+17+Blid%C3%B6/@59.5901774,19.1437356,14.75z/data=!4m2!3m1!1s0x46f5419dcbcb73c7:0x17a5b55a1ef13813
Tack VSK och Staffan.
När man kommer ut ur kanalen när man kör söderut så öster om den finns i en av vikarna på Rödlöga en fin sandstrand att mysa på.
#15 Är inte det ovanligt för att vara norra delen av skärgården, Utö, Ålö, Nåttarö mfl i södra skärgården har ju massa fina sandstränder.

Jo, det är ganska ont om naturliga sandstränder i norra skärgården. Ofta har dom som funnits vuxit igen är min erfarenhet.
Det kanske är en anlagd strand? De kan också vara fina… :)
// Staffan
Det är en naturlig sandstrand utan bebyggelse i närheten, det var så när jag var sist där för en 10 år sen.
Sommarlängtan!
Bild #2 är jättefin! Som ett vykort.
#19 Tack.