Annons:
Etikettövrigt
Läst 364 ggr
Mooniq
2019-01-17 16:12

När ni var små....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett gammalt kort från -69. Ett kort som än idag gör mig väldigt glad varje gång jag tittar på det. Jag är en liten skrutta och farmor vakar över mig. Hon gick bort när jag var 11 år, men har jobbat som skyddsängel sen dess och i perioder har hon haft att göra kan jag lova 😃. När jag fick körkort så hade inte vettet eller det sunda förnuftet utvecklats fullt ut och ibland tycker jag det är ett under att jag fortfarande kan gå & stå. 

Vid 3 års ålder hade jag blont hår och en frisyr, efter jag fyllde 10 år så har mitt hår haft ett eget liv och jag har aldrig haft en frisyr, bara ett burr😟

Bästa minnet av farmor är att hon bakade bröd i vedspisen och på elementen hängde apelsinskal som gjorde att hon hade en underbar doft i sitt kök. Ute i lagårn hade hon vita hönor och det fanns jordkällare - dit var det farligt att gå som lite tjej, mörkt och kallt. Ett tag hade farmor en liten ekorre som ibland tjattrade på gräsmattan, då slängde hon ut en ½ pepparkaka och ekorren greppade den med sina små "händer" och mumsade glatt. Än idag är kattungar och ekorrar det sötaste jag vet. 

Fyll på med gamla kort när ni var barn, vetja

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Carmarino
2019-01-17 16:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vilken härligt bild. 🙂

Det här är jag på min 3-årsdag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2019-01-17 16:44
#2

Jag och min bästa kompis, mitten på 1950-talet

Musik.

Mooniq
2019-01-17 17:10
#3

#1

#2

Superfina kort

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Carmarino
2019-01-17 17:23
#4

#2 Så gulligt. 🙂

(Glömde skriva att mitt foto är kopierat från en smalfilm. Därav den gryniga bilden.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2019-01-18 08:06
#5

Vilka trevliga bilder nu visar 👍

Skeppskatten Dina
2019-01-18 11:38
#6

Jättefina bilder! 🙂

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Annons:
Upp till toppen
Annons: