Annons:
Etikettnaturbilder
Läst 329 ggr
Mooniq
2019-01-04 18:57

Promenad i vinterblek sol

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Härligt väder, 1 plusgrad, nästan ingen vind och en blek januarisol som lekte tittut mellan molnen. Supernajs dag och promenad.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[Jimmy.L]
2019-01-04 19:42
#1

Vackra promenadbilder.

Skeppskatten Dina
2019-01-04 23:35
#2

Jättefina bilder!

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Sabah
2019-01-05 06:17
#3

Fina bilder!😊 Det gäller att se motiven runtomkring oss!


💖🧡💛💚💙💜

Mooniq
2019-01-05 06:49
#4

Tack. jag försöker se omgivningen, och jag har bytt mobil, vilket såklart gör det än roligare. Jag har en kompis som haft en mängd fotoutställningar och hon har frågat om jag inte vill testa att hänga ut 3-4 kort, jag är osäker men hon tycker att några av dem platsar - och det e ju kul att höra. så jag letar motiv, fotar och funderar.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[[eskils_]]
2019-01-05 12:36
#5

Fina vinterbilder i sol!

[VSK]
2019-01-06 10:57
#6

Vilka tjusiga bilder 👍

Annons:
Mooniq
2019-01-06 11:46
#7

Tack för snälla omdömen. Jag tycker det är kul med nya mobilen. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[VSK]
2019-01-06 11:53
#8

#7

Och inte alltför länge sen så sa du att det "bara" var en mobil och inte en systemkamera 😃

Alla kameror som man har med sig är de bästa kamerorna ☝️ 🙂

Har sett otroliga mobilbilder där folk gjort tavlor så man nästan baxnade. Handlar om ljuset först och främst. Mobiltelefontillverkarna blir allt bättre på att låta mjukvaran styra hårdvaran, och hårdvaran blir allt bättre generation efter generation. Finns stativ till mobiler med om ljuset inte skulle räcka.

Sen så klart så kommer man ju inte ifrån vissa fysikaliska lagar.

Mooniq
2019-01-06 12:02
#9

#8 VSK - japp det sa jag, för när jag tittar på era otroliga bilder med otrolig skärpa och djup så inser jag att en mobil har långt kvar till systemkamera och objektiv, men om jag landar på marken och inser att jag "kan" litegrann och att mobilkameran i denna nya mobilen är än bättre än i S7:an så är jag supernöjd och glad. Och ja, bästa är de kort som ändå blir, jag skulle aldrig orka släpa med mig en rejäl kamera, tror jag.  Mobilen är ju med hela tiden. 

Sen jobbar jag på att studera andras kort och se vad jag kan ändra och tänka till när det gäller vinklar och ljus, jag har sagt i flera år att jag vill gå nån typ av grundkurs i foto men det har inte blivit av eftersom jag jobbar skift, så jag får väl köra lite learning by doing, helt enkelt. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Hayabusa]
2019-01-06 12:42
#10

Bra känsla i bilderna 👍

[VSK]
2019-01-06 14:47
#11

#9

Har inte heller gått nån fotokurs utan jag fotar mest för att det är skojsigt. I mitt fall så handlar det om en kombination hälsa/hobby att ge sig ut ibland. 

De få ggr jag försökt tänka till före jag tar bild så blir det bara pannkaka, så i mitt fall så tycker jag det funkar bäst med sporadiska bilder. Fotar man bandy så har man ju inget annat val än sporadiska bilder. Ska kanske ropa freeze nästa gång motståndarna kommer i farligt anfall ☝️ 😃

Upp till toppen
Annons: