Naturbilder

Promenad i vinterblek sol

2019-01-04 18:57 #0 av: Mooniq

Härligt väder, 1 plusgrad, nästan ingen vind och en blek januarisol som lekte tittut mellan molnen. Supernajs dag och promenad. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2019-01-04 19:42 #1 av: Jimmy.L

Vackra promenadbilder.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-01-04 23:35 #2 av: Skeppskatten Dina

Jättefina bilder!

Kramar Elisabeth och Dina Katt

Anmäl
2019-01-05 06:17 #3 av: Sabah

Fina bilder!😊 Det gäller att se motiven runtomkring oss!

♥️♥️♥️ Om du ser på allt i livet med kärlek och ser det goda i allt som sker, då har du lyckan i din hand! ♥️♥️♥️
Anmäl
2019-01-05 06:49 #4 av: Mooniq

Tack. jag försöker se omgivningen, och jag har bytt mobil, vilket såklart gör det än roligare. Jag har en kompis som haft en mängd fotoutställningar och hon har frågat om jag inte vill testa att hänga ut 3-4 kort, jag är osäker men hon tycker att några av dem platsar - och det e ju kul att höra. så jag letar motiv, fotar och funderar. 

Anmäl
2019-01-05 12:36 #5 av: eskils

Fina vinterbilder i sol!

Anmäl
2019-01-06 10:57 #6 av: VSK

Vilka tjusiga bilder Tummen upp

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2019-01-06 11:46 #7 av: Mooniq

Tack för snälla omdömen. Jag tycker det är kul med nya mobilen. Skrattar

Anmäl
2019-01-06 11:53 #8 av: VSK

Och inte alltför länge sen så sa du att det "bara" var en mobil och inte en systemkamera Skrattar

Alla kameror som man har med sig är de bästa kamerorna Får idé Glad

Har sett otroliga mobilbilder där folk gjort tavlor så man nästan baxnade. Handlar om ljuset först och främst. Mobiltelefontillverkarna blir allt bättre på att låta mjukvaran styra hårdvaran, och hårdvaran blir allt bättre generation efter generation. Finns stativ till mobiler med om ljuset inte skulle räcka.

Sen så klart så kommer man ju inte ifrån vissa fysikaliska lagar. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2019-01-06 12:02 #9 av: Mooniq

#8 VSK - japp det sa jag, för när jag tittar på era otroliga bilder med otrolig skärpa och djup så inser jag att en mobil har långt kvar till systemkamera och objektiv, men om jag landar på marken och inser att jag "kan" litegrann och att mobilkameran i denna nya mobilen är än bättre än i S7:an så är jag supernöjd och glad. Och ja, bästa är de kort som ändå blir, jag skulle aldrig orka släpa med mig en rejäl kamera, tror jag.  Mobilen är ju med hela tiden. 

Sen jobbar jag på att studera andras kort och se vad jag kan ändra och tänka till när det gäller vinklar och ljus, jag har sagt i flera år att jag vill gå nån typ av grundkurs i foto men det har inte blivit av eftersom jag jobbar skift, så jag får väl köra lite learning by doing, helt enkelt. Skrattar

Anmäl
2019-01-06 12:42 #10 av: Hayabusa

Bra känsla i bilderna Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.