Annons:
Etikettövrigt
Läst 667 ggr
[VSK]
11/15/18, 11:54 AM

7 sajter med gratis foton – använd hur du vill

Behöver du gratis bilder till en blogg, sajt, presentation, tidning – eller något annat? Här är de bästa bildbankerna där du inte behöver betala en krona.

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.627764/gratis-foton

Annons:
Herveaux
11/15/18, 12:05 PM
#1

Suveränt, tack för tipset! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
11/15/18, 12:59 PM
#2

Jättebra! 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
11/15/18, 1:31 PM
#3

🙂

[Jimmy.L]
11/15/18, 3:05 PM
#4

Bra tips.

[VSK]
11/15/18, 3:06 PM
#5

🙂

annia1
11/15/18, 11:39 PM
#6

Jag skulle inte använda bilder från nr 2 morguefile. Bilder från den sajten ska man endera göra om. Eller om man vill använda bilderna som dom är så ska man bla uppge fotografens namn så det blir en sorts BY licens. Man får läsa licensen ordentligt för att se vad man ska göra om man vill använda bilderna som dom ser ut.

pexels som också finns med får man vara uppmärksam. Om man använder sökfunktionen så kan man få bilder från andra ställen så då måste man kolla upp vad de har för licens.

De andra har endera CC0 licens eller så står det att de är fria att använda.

Men oavsett vilken så finns det några saker att tänka på. Varumärken som tex en burk coca cola ska man vara försiktig med för de kan falla under andra copyrights lagar. Likaså ska man vara försiktig med bilder på människor som man kan identifiera. 

Adressen han har på den sista som är till en sökmotor funkar inte. Det ska inte finnas nåt https i adressen.

Jag har skrivit till martin på pc för alla om morguefile att jag anser att den inte hör dit. Likaså att adressen är fel så den räknar jag med att han rättar till.

.

Annons:
[VSK]
11/16/18, 7:33 AM
#7

#6

Bra du berättar det din erfarenhet 👍

annia1
11/20/18, 12:48 AM
#8

Kan nu tala om att jag fått svar från martin och han har ändrat på morguefile så nu står mer korrekt info vid den och vid den så hänvisar han nu även till "terms".

Plus att han ändrat länken så den funkar.

.

[VSK]
11/20/18, 12:56 AM
#9

Kanoners 👍

Upp till toppen
Annons: