Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 672 ggr
[Jimmy.L]
9/29/18, 1:24 PM

På grund av hotbilden måste jag vara försiktigare

Hej medlemmar på grund av min senaste sajt så har trycket på mig ökat samt fler riktar blickarna mot det jag skriver så vet man aldrig vilka människor som finns.

Jag kommer nu att skippa min planerade tur i morgon mellan Uppsala - Stockholm på grund av att andra sajtvärdar eldar på medlemmar på iFokus. Min säkerhet kommer före allt annat och jag vill inte bli utsatt för brott.

Annons:
Carmarino
9/29/18, 1:38 PM
#1

Tråkigt, men jag förstår dig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
9/29/18, 1:42 PM
#2

Tack Carmarino, ska inte behövas men tyvärr fattar inte vissa vad dom ställer till med.

[Göstage]
9/29/18, 2:03 PM
#3

Jag begriper inte hur en smula uppriktighet och klarspråk i detta lilla format kan utlösa så mycket förakt och hat! Kanske är de subversiva krafter som sätts i rörelse underskattade?

Förstår dig helt och fullt om du känner att du vill förändra dina upplägg.

[Jimmy.L]
9/29/18, 2:09 PM
#4

#3 Tack, många tror jag flyttar fokus nu från det som skrivs men dom är naiva och tror att iFokus besöks av snälla människor som inte gör en fluga illa. 

Om dom bara visste hur mycket hot det förekommer i PM så raseras deras värld totalt.

[[eskils_]]
9/29/18, 2:44 PM
#5

Jättetråkigt om du tvingas ändra dina resplaner pga hat och hot, Jimmy! De som hotar dig begår faktiskt ett brott. Antar att det är politiksajten Debatt det handlar om.

Jag anser att sossarna har bedrivit en i det närmaste hysterisk valkampanj, med många dokumenterade fula knep och smutskastning mot M och SD. Se den här tråden: https://politik.ifokus.se/discussions/591c1576ce12c4655e00442b-smutsig-valrorelse-2018?bookmarks-1

S är ju fortfarande det största partiet och deras ord har förstås effekt på många  människor. Jag håller S ansvarigt för den uppskruvade, halvt hysteriska, ton som idag råder i vissa politiska forum. Det är varken konstruktivt eller värdigt att hata, hota och kasta smuts på personer med andra åsikter.

S har gjort sitt sämsta val på 100 år och borde ägna sig åt självkritik istället. Det gäller även MP och stödpartiet V.

[Jimmy.L]
9/29/18, 2:54 PM
#6

#5 Direkta hot har inte förekommit än men vänta bara det kommer som ett brev på posten när jag drev politik förekom det hot i PM, jag bollade säkerhetstänk med VSK på Facebook tidigare idag samt pratade med några tidigare medlemmar som verkat på iFokus samt andra forum. 

Politik är ett känsligt ämne där hot lätt övergår i våld det är därför jag ändrar mina planer samt kommer undvika prata om vad jag ska göra innan det är genomfört. 

Folk som säger anmäl hoten då? Det har jag gjort tidigare utan resultat.

Annons:
[VSK]
9/29/18, 5:26 PM
#7

Förstår din oro med tanke på hur valrörelsen sett ut där folk både verbalt och fysiskt attackerat oliktänkande. Har sett alltför många videoklipp gällande detta.

[Jimmy.L]
9/29/18, 5:37 PM
#8

Tack VSK ja man vet aldrig och jag tänker heller inte riskera min säkerhet för att några hetsar.

Skeppskatten Dina
9/30/18, 12:12 AM
#9

Hej Jimmy! Det är självklart att du inte skall riskera din säkerhet. Tråkigt att det skall behöva gå så långt. 🤗

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

[Jimmy.L]
9/30/18, 7:59 AM
#10

#9 Tack så mycket.

Upp till toppen
Annons: