Annons:
Etikettövrigt
Läst 655 ggr
Mooniq
8/19/18, 4:43 PM

Mörkare kvällar - levande ljus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

När kvällarna blir mörkare så älskar jag att tända värmeljus eller blockljus. Härom kvällen regnade det och det mörknade tidigare än vanligt och efter den här sommaren så uppskattar jag regnet på ett helt nytt sätt. Att med mobilen fånga ljusen är svårt - här inser jag att man nog lyckas bättre med en seriös systemkamera. Men gillar dessa bilder ändå. Om nån har fler bilder så lägg till dem i tråden.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[Jimmy.L]
8/19/18, 5:33 PM
#1

Fina bilder. jag tror inte jag har fotat ljus i mörker.

Carmarino
8/19/18, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Min "ljuslåda". Den innehåller 25 värmeljus, men det är svårt att fotografera hela. Väggarna består av spegelglas, så det blir oändligt många ljus när man tittar i lådan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mooniq
8/19/18, 7:08 PM
#3

#2 Carmarino - sån ljusbox har jag tittat på flera gånger men aldrig köpt - får göra det  nu. Supernajs bilder ju - härliga effekter med speglarna.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

perk
8/19/18, 7:15 PM
#4

#1

 Nej oftast känns det som om man fotar mörkret i ljuset……..🤪☝️

Fina bilder Mooniq 👍

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

[VSK]
8/19/18, 8:13 PM
#5

Riktigt tjusiga bilder 👍

[Hayabusa]
8/20/18, 8:04 AM
#6

#2 Coolt! …eller kanske snarare "Hot" 😉

Annons:
Carmarino
8/20/18, 9:57 AM
#7

#3 Fick den i födelsedagspresent för många år sedan. Min brorson gjorde den i slöjden. 🙂

#6 "Hot" är nog rätt bedömning. Faktum är att det inte går att ha alla 25 ljusen tända samtidigt någon längre stund. Dels försvinner syret och dels bildas det luftströmmar, så en del av ljusen slocknar av "blåsten". Men det är vackert precis när man har tänt dem. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Skeppskatten Dina
8/22/18, 10:06 PM
#8

Fina bilder! 🙂

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Mooniq
8/23/18, 8:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Jag har även två olika spritlampor, här e den ena. Liten lampa men värmer riktigt bra en uggen kväll.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Jimmy.L]
8/23/18, 8:23 AM
#10

Vackert i mörkret. 👍

Carmarino
8/23/18, 9:32 AM
#11

#9 Fin lampa men lågan ser rätt farlig ut. 😮


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: