Annons:
Etikettfotorundan
Läst 333 ggr
Mooniq
8/19/18, 8:13 AM

Småsaker som gör dig glad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick en promenad i morse och under några dagar har jag sett den här stolen med en låda äpplen som är fria för vem som helst att ta med sig. Tycker om idén och stolen gör mig glad. Vad gör dig glad i vardagen?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
MonicaLagerquist
8/19/18, 8:15 AM
#1

Älskar sånt där.Här i byn finns det flera korgar och lådor där det ligger frukt man får ta.På våren brukar det även stå fröplantor som folk delar med sig av.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
8/19/18, 8:16 AM
#2

När man åker kommunalt och människor spontant börjar prata med varandra gör mig glad🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
8/19/18, 8:22 AM
#3

Förlåt jag missade att detta var inne på foto iFokus. Jag har inget relaterat foto😃

#0 Härliga äpplen 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Jimmy.L]
8/19/18, 8:30 AM
#4

Oj det är nog mycket men samtala med okända gör mig glad det är kul när man står och fotograferar och någon bara kommer fram och snackar allmänt om fotografering, eller om man är i en djurpark eller liknande. 🙂

Carmarino
8/19/18, 10:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Till exempel att gå förbi en blommande rosenbuske och känna doften av blommorna, solens glitter i vattnet och doften av hav - och mycket, mycket annat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mooniq
8/19/18, 10:53 AM
#6

#5 - ljuvliga rosor!! 😍

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[VSK]
8/19/18, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4

Kan bara hålla med till 100%. Gäller ju även om man inte har en kamera i hand 🙂

I fotoväg så tycker jag det är kul att se andras bilder samt ge sig ut en sväng med kameran. Jag har totalt snöat in på fågelfoto (även om det sällan blir så som man önskar resultatmässigt). Men man får frisk luft samt tid att tänka på nåt annat.

Mooniq
8/19/18, 11:28 AM
#8

#7 VSK - pampig pippi - vilken sort? jag e kass på fåglar.. men tittar gärna på dem.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Carmarino
8/19/18, 11:38 AM
#9

#6 Ja, de är jättefina. Tyvärr doftar inte just dessa så mycket, men jag blir ändå glad bara av att se dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
8/19/18, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#8

Det där på bild är en fiskgjuse. Den tillhör de större rovfåglarna vi har i det här landet. Havsörn och kungsörn är ju outstanding men skulle gissa att båda ugglearterna berguv och lappuggla kommer i närheten av en fiskgjuse gällande vingspann. 

Fiskgjusen är ganska stark och ta fiska fiskar på upp till 1-5 - 2 kg har jag fått berättat för mig (går ju att googla iofs).

Det svåra är ju att komma de tillräckligt nära såvida man inte trycker i gömsle (eller bara har turen med sig).

Här en bild som visar fiskgjusens styrka, dock så är det ganska långt avstånd så bildkvaliteten blir ju lidande, men det är iaf en gädda som råka bli lunch.

Mooniq
8/19/18, 11:45 AM
#11

#10 VSK - wow. fina bilder. 

När jag jobbar i Tanum så har det flygit förbi en rejäl pippi med krökt hals -har googlat och jag tror det är en Gråhäger -mellan vingspetsarna kan den bli upp till 175 cm och ca 120 cm lång. Man studsar till när fåglarna går över Duv-storlek liksom 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[VSK]
8/19/18, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11

Tror svanen (vilken av de kommer jag inte ihåg) är den med störst vingspann av alla fåglar vi har i det här landet. Runt 2.5 meters vingspann har jag för mig. Gråhäger är tacksam pippi att fota för den är stor och inte så snabb i sina rörelser. Det kan flappa rejält när gråhägrar och svanar skall till att lyfta 😃

Värre är den med lappugglan för den hörs inte när den kommer. Den är typ ljudlös. 

Här en havsörn och en tofsvipa men avståndet är runt 800 meter, men man ser ju iaf skillnaden. Rätt kaxigt av en tofsvipa att försöka distrahera och jaga bort en havsörn.

Mooniq
8/19/18, 11:53 AM
#13

#12 VSK -jo svanar e stora och ofta med dåligt humör. Både jag o hästar har blivit jagade. Även golfare på en golfbana nära Kungshamn hade sprintlopp förbi vattenhålet för många år sen då herr o fru svan fostrade sina battingar där.. *kul minne, då jag bara gick med - jag har noll bollsinne*

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
[VSK]
8/19/18, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#13

Svanar kan ställa till med stor skada om man har otur. Men det kan ju även tex lappugglor oxå göra. En fotograf blev attackerad och riven i huvudet, så det blev sjukhus och stygn. Därför så ska man egentligen ha nån form av hatt eller keps när man fotar vissa fåglar. 

Om du visste hur många ggr småfåglar försökt skita på mig när jag fotat de ha ha ha 😃

Vem har sagt att det är ofarligt att fota pippin 🤦‍♂️

Extremt brusig bild men det var rätt mörkt och bilden uppljusad, men man ser ju ryggkliarna iaf.

Mooniq
8/19/18, 12:12 PM
#15

#14 VSK - såå cooool uggla! Kolla dom tassarna.. 😮 jag är nöjd med småfåglarna som bor runt husknuten och en eller två tjötiga duvor - ringduvor/turkduvor som kuttrar i tid o otid. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[VSK]
8/19/18, 12:13 PM
#16

😃

Upp till toppen
Annons: