Universum

Mars i kväll – starkare än på 15 år

2018-07-31 18:04 #0 av: VSK

"Natten till lördag kunde svenskar runtom i landet urskilja en liten planet, som sken likt en stark stjärna, under seklets längsta månförmörkelse.  

Men i kväll, den 31 juli, kommer Mars att se ännu tydligare ut från jorden. Den har inte varit lika nära på femton år. "

https://www.expressen.se/allt-om-resor/se-planeten-mars-i-kvall-starkare-an-pa-15-ar/

Bara ladda kamerorna Får idé Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-07-31 18:14 #1 av: Jimmy.L

Jag får försöka ta en titt på den där marsgubben i natt. 

Anmäl
2018-07-31 18:17 #2 av: VSK

Jag ska vinka till dig Vinkar

Skrattar

Frun slutar ju 21:30 så när jag ändå är ute och far.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-07-31 18:37 #3 av: Carmarino

Vet inte om jag vågar försöka fotografera Mars ikväll. Min massör blev nästan chockad när han såg mina underarmar idag. De är täckta med blåmärken sedan jag fotograferade månen i fredags - och då har ändå blåmärkena bleknat lite nu. Vill nog inte bygga på dem ännu mer. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-07-31 18:40 #4 av: VSK

Än så länge har jag klarar mig från blåmärken när jag fotat Glad

Anmäl
2018-07-31 18:43 #5 av: Carmarino

Fast om du hade stöttat underarmarna på kanten av ett hönsnät i en halvtimme så kanske t.o.m. du hade fått blåmärken efteråt. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-07-31 18:50 #6 av: VSK

Det är mkt möjligt. Men jag hade nog gått ut och fotat Lipar

Skämtar

Anmäl
2018-07-31 19:00 #7 av: Carmarino

Då hade jag ju knappt kunnat se månen. Det är en massa hus i vägen. Skrattar

Anmäl
2018-07-31 19:02 #8 av: Jimmy.L

#7 Du ber ju såklart den starka marsgubben bära dig.

Anmäl
2018-07-31 19:05 #9 av: VSK

Gapskrattar

Anmäl
2018-07-31 19:06 #10 av: VSK

Man får ju se till å flytta på husen före man börjar fotografera Får idé

Anmäl
2018-07-31 19:15 #11 av: Carmarino

#10 Ja, det är klart. Varför tänkte jag inte på det? FunderarSkrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.