Annons:
Etikettdäggdjur
Läst 1980 ggr
DesK
6/10/18, 8:06 PM

Det bästa man har sätter man på bordet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

……eller så har Biltema börjat sälja american akita 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Aleya
6/10/18, 8:13 PM
#1

Hahahahaha

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[VSK]
6/10/18, 8:22 PM
#2

Föredrar den som äter mat 🙂

DesK
6/10/18, 8:25 PM
#3

VSK….hmm…. nu blev jag ju tvungen stt tänka…. antar att du menar att grejen från Biltema är mindre intressant. Den senare står dock inte på bordet ;p

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[VSK]
6/10/18, 8:28 PM
#4

Inser nu när jag ögnar lite mer noggrant att Temas såg inte står på bordet ☺️

Det är nu jag skall skylla på den jobbiga värmen vi har 🎧

DesK
6/10/18, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

He he VSK, så lätt hänt att inte uppfatta att den lille jycken står på bordet. Här har vi nu lite välbehövligt regn. Samtliga bilder tagna med mobilen och helt oredigerade

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jimmy.L]
6/10/18, 8:58 PM
#6

Biltema har börjat med att sälja bordshundar.

Annons:
DesK
6/10/18, 9:10 PM
#7

Jimmy, ah så är det förståss :D Fast de kanske kunde välja att sälja en något nättare modell än en american akita på ca 50 kg :D Zorro är i alla fall inte till salu. Han e me mej o ja ska lära han allt jag kan

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Jimmy.L]
6/10/18, 9:15 PM
#8

#7 Var den lätt att montera då?

DesK
6/10/18, 9:36 PM
#9

#8 Zorro går inte att montera. Han går till omedelbar attack om han anser att det är nödvändigt för flockens säkerhet, men han kollar alltid örst med matte och husse, för han är en stabil och sansad hund😍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tarotstollan
6/11/18, 1:59 AM
#10

#0. Stilig kille!
#8. Var det en katapult tillverkad av Ikea?😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
6/11/18, 6:26 AM
#11

#5

För att vara helt ärlig. Vovven var så stor så jag trodde ni hade fått en björn på tomten, så liksom hela bilden smetades ut det det enda jag såg var björne ehhhh vovven. Så jag blev nog skelögd och tyckte att Temas såg låg på bordet. 

🎧

DesK
6/11/18, 8:48 AM
#12

Psss……viskar tyst, den lille vovven heter Zorro……😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[VSK]
6/11/18, 8:59 AM
#13

Hmmm du vet ju hur det är. Pippi som pippi och vovve som vovve ☺️

Skall memorera namnet 🙂

En kompis hade förut en extremt stor schäferhane. Då bodde de på landet och varje gång nästan, så frågade de om jag kunde gå en sväng med denna vovve (speciellt vintertid och jag vet nu varför). Undrar om inte denna hund trodde han var en slädhund eller nån oxe, för nästan jämt (vintertid) så gläfs gläfs gläfs skvätt skvätt skvätt (underlaget, snö och grus sprutade) och jag åkte snällt med. Jo det var som att åka skidor efter en skoter.

Så varje gång man var klar så sa jag till de att nu har (hundens namn) varit ute och gått med mig. 

Men de är ju fyrhjulsdrivna dessa krabater.

Annons:
Carmarino
6/11/18, 10:24 AM
#14

Zorro har växt till sig. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
6/11/18, 10:34 AM
#15

DesK, har du inte kvar andra vovven?

DesK
6/11/18, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#13 He he, det gäller att ha starkare vilja än en sån vovve, med muskelkraft är det ingen som kan hålla en stor hund.

Klart att jag har kvar Zaki, men han hade annat för sig just när Zorro hoppade upp på bordet, han var upptagen nere på gräsmattan 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[VSK]
6/11/18, 11:15 AM
#17

#16

Så kan det gå när man har två fotomodeller att fota 🙂

Jodå visst kan man hålla en schäferhane på +50 kg eller vad den nu vägde, men nånting inom en säger ju att man inte vill hålla emot för hunden verkar ju inte förstå om den håller på att strypas. Men är det halt ute, så då har man inte så mkt att hålla emot med.

Är betydligt värre med bångstyriga hästar som vill visa vem som bestämmer. Blev lurad en gång att ta ut en sån häst till hagen, och inte ens ägarna vågade ta ut hästen (fick jag höra efteråt). Var inget trevligt när pollen ställde sig på bakbenen. Man kände sig väldans liten då kan jag väl erkänna.

Det enda jag visste var att försöka hålla mig i mitten så jag varken kunde bli biten eller sparkad. En häst lyfter flera hundra kilo med nackmusklerna om den vill så man for som en vante. 

Så det finns många fördelar med små husdjur. Om inte annat så skulle det se knepigt ut med en häst i vardagsrummet 😂

Skeppskatten Dina
6/14/18, 12:08 AM
#18

Fina hundar du har Désirée. 🙂

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

DesK
6/29/18, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#19

1 Matte, nu måste vi prata lite allvar….. (jag testar min nya iPad) 

2 Jag är en trött liten kille…..

Altanen har stort renoveringsbehov, men det får ni stå ut med

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[kristiansen_design]
6/29/18, 10:11 PM
#20

#0 Det där är min stora dröm, att få äga en American Akita 😍 otroligt vackra och ståtliga hundar 👍

Annons:
[VSK]
6/29/18, 10:17 PM
#21

Vet inte varför ena bilden hamna rätt men inte den andra. 

Tjusiga bilder.

DesK
6/29/18, 11:37 PM
#22

#20 Man äger inte en american akita, en akita eller en shiba, samtliga tre raser äger oss människor 😍 Det är en gåva att få leva med dessa underbara hundar 😍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
6/29/18, 11:39 PM
#23

VSK, kanske tiltade jag paddan

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: