Annons:
Etikettfåglar
Läst 421 ggr
perk
5/29/18, 1:41 PM

Blåmes.........

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte det satt en fågel i hålet då jag tryckte av

😛

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Annons:
[VSK]
5/29/18, 1:45 PM
#1

Häftig fågelholk måste jag säga 👍

Blåmesarna är ena snabba små rackare och kan vara svårt att få med på bild.

[Jarl]
5/29/18, 1:47 PM
#2

fin bild!

Carmarino
5/29/18, 1:49 PM
#3

Den har hört talas om GDPR och ville inte vara med på bild. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
5/29/18, 1:50 PM
#4

#1 Blåmesar är de fåglar jag oftast lyckats fotografera konstigt nog. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/29/18, 1:58 PM
#5

#4

Ja men jag börjar misstänka att du kanske mutar de med choklad ☝️

(Menade mest flygande blåmesar)

🙂

Carmarino
5/29/18, 2:01 PM
#6

#5 Nej, flygande blåmesar har jag nog inte lyckats fånga på bild. Bara sådana som sitter och äter. (Tror inte de äter choklad faktiskt. 🙂)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
5/29/18, 2:03 PM
#7

😛

Carmarino
5/29/18, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Hittade faktiskt två bilder jag tagit på flygande blåmes. På den ena ser man att det är en blåmes. På den andra gör man det inte. 😃

Bägge fotona är tagna med min första digitalkamera, Fujifilm FinePix M603. Den var visserligen avancerad på den tiden, men inte jättebra på rörliga objekt. Så jag är förvånad över att jag faktiskt lyckades ta en någorlunda skarp bild på en flygande blåmes.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/29/18, 2:15 PM
#9

#8

Tjusiga bilder. Visst ser man på ena bilden en flygande blåmes. Bra gjort med tanke på den kameran 👍

Den andra fågeln på den andra bilden är en sån där suddmes. Sveriges mest fotade fågel.

Carmarino
5/29/18, 2:20 PM
#10

#8 Tack VSK. Om man tittar riktigt noga på bilden med suddmesen så ser man att det finns en icke suddig blåmes där också, men den sitter stilla. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/29/18, 2:23 PM
#11

#10

Det har jag redan noterat för läääänge sen 🙂

Carmarino
5/29/18, 2:31 PM
#12

#11 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
5/29/18, 3:03 PM
#13

Fina blåmesbilder.

Annons:
Upp till toppen
Annons: