Annons:
Etikettfåglar
Läst 616 ggr
[VSK]
4/3/18, 11:36 PM

Fingerkrok med en havsörn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick chansen att se och fota en uppstoppad havsörn idag. Jag har något större händer än normalt. 

Snacka om ryggkliare 😮

Annons:
Tarotstollan
4/3/18, 11:42 PM
#1

Hade den varit levande, hade du nog inte haft fingret kvar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
4/3/18, 11:44 PM
#2

#1

Exakt vad vill du jag skall svara på det då, va va va…  😃

Tarotstollan
4/3/18, 11:48 PM
#3

😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
4/3/18, 11:51 PM
#4

Vet inte om det stämmer men har hört att en fullvuxen havsörn har lika stark nypkraft som en genomsnittlig man. Sen ska man ju tänka på klorna oxå 🚬

kamera0710
4/4/18, 5:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har minsann dragit fingerkrok med björnar!😃 

Bilden tagen i Lycksele djurpark.

[Jimmy.L]
4/4/18, 7:56 AM
#6

Den har vassare klor än vad tjejer har. 😉😃🤐

Annons:
[VSK]
4/4/18, 8:47 AM
#7

😃

Tarotstollan
4/5/18, 11:44 PM
#8

Åhh och jag som bara klappat ett lejon…..🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
4/5/18, 11:46 PM
#9

#8

Och du sa "gapa stort" till lejonet 😮

Tarotstollan
4/5/18, 11:51 PM
#10

#9. Nej men han sträckte gott på huvudet och nacken och gillade att jag krafsade honom på baken och ryggen.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[VSK]
4/6/18, 7:46 AM
#11

😃

Carmarino
4/6/18, 9:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag har bara klappat delfiner, och masserat tänderna på en av dem. Det gillade den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
4/6/18, 10:18 AM
#13

Får man välja på att klappa delfiner eller dra fingerkrok med en levande och arg havsörn, så är valet tämligen enkelt 🙂

Annons:
Carmarino
4/6/18, 10:21 AM
#14

Ja, du väljer väl havsörnen. 😉😃

För dem som undrar hur det känns att klappa en delfin så kan det närmast beskrivas som att klappa en våt gummistövel. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
4/6/18, 10:25 AM
#15

Jag skulle hemskt gärna välja delfinerna. Räcker med att min vänstra tumme är ur funktion (bitskada) ☝️

Fattas väl bara att man blir biten av delfinerna oxå 😭

Efter en snabb överläggning med mig själv så har vi kommit fram till att jag väljer blåmesen 😃

Carmarino
4/6/18, 10:32 AM
#16

Blåmesen har en rätt vass näbb… 😉

Delfinernas tänder kan nog orsaka en del skador, men de brukar inte bitas. Den delfin jag kliade tänderna på njöt väldigt mycket av det, men när personalen såg det så sa de att jag inte fick göra det. De var rädda att jag kunde bli skadad.

Efteråt sökte jag på nätet efter just den här delfinen (som hade blivit omplacerad från ett annat delfinarium), och då stod det att hon älskade att man kliade hennes tänder. Synd att den informationen inte följde med när hon flyttades.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
4/6/18, 10:36 AM
#17

😮 (blåmesen). Jag får välja nån kramgod nallenbjörn av tyg istället 🎧

Låter nästan som den delfinen hade nån form av karies eller liknande då den ville bli kliad på sina tänder 🤔

Carmarino
4/6/18, 10:40 AM
#18

Tror inte det var något fel på hennes tänder. Hon var noggrant undersökt, så de hade utan tvekan upptäckt om hon hade karies. Hon hade ju haft den vanan i flera år. Hade hon haft oupptäckt karies så hade hon nog inte haft några tänder kvar vid det laget. Det var nog bara så att hon tyckte om det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
4/6/18, 10:49 AM
#19

Jo så var det nog isf. Ungefär som katter tycker om att bli kliade under hakan och magen (om de har förtroendet nog för kliaren).

Upp till toppen
Annons: