Lek & bus

Tävling: Månadens bild september

2017-08-29 20:05 #0 av: Jimmy.L

Nu är det dags för månadstävlingen! Så dela med er av era foton för att få chansen att bli vinnare i Månadens bild!

Tävlingsregler

• Alla får bidra med TVÅ BILDER 
  • Släng gärna med en förklaring till vad som finns på bilden.
  • Vem som helst får posta sitt bidrag fram tills 20:00 den 24 september
  • Efter det startar en omröstning. Då startas en ny tråd inom 24 timmar, där du får rösta på vilken bild du tycker ska bli vinnare i månadens  foto. Alla får rösta!
  • Du får endast använda bilden du tävlar med i en tävling. Dvs, har du deltagit med en bild en gång, får du inte delta med den igen. Dock får du fotografera samma objekt igen.
  •  Vill du byta dina bilder? Lägg då in nya bilder och skriv att det är de som ska gälla och inte de första.
  • Tänk på att det måste vara bilder du själv har fotograferat, tar du en bild från internet så riskerar du inte bara uteslutas ur tävlingen utan även stängas av från sajten.

För att undvika att det ska bli rörigt, inga diskussioner. Endast korta kommentarer om ni skulle gilla någon speciell bild.

Vinnaren får sin bild på sidans löpsedel under oktober månad.

Anmäl
2017-09-01 20:33 #1 av: VSK

Eftersom det närmar sig med stormsteg så väljer jag denna bilden som är tagen mellan en träningsmatch med stadens två elitserielag i bandy, VSK och Tillberga för nån vecka sen. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-09-02 16:10 #2 av: Carmarino

Snäcka i alltmer vissnande fjärilsbuske.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-09-03 00:47 #3 av: Carpinus

Om jag får säga det själv så är jag faktiskt rätt nöjd med ljuset i den här bilden, tagen den 2 september. 

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-09-03 09:54 #4 av: VSK

Har aldrig sett snäcka så där vad jag vet. Tjusig bild. 

Jag själv har inte kommit dit än när det gäller bakgrund och ljus. Har inget bråttom heller med den saken, utan tänkte naturen får ha sin gång. Om 35-40 år så får jag be färdtjänsten dumpa mig på nåt ställe och sen är det bara sitta och invänta solens nedgång Skrattar

Tjusig bild. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-09-03 10:51 #5 av: Carmarino

Tack VSK. Kan inte minnas att jag heller har sett snäckor hänga i blombuskar, så det var verkligen läge för ett foto. Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-09-03 10:58 #6 av: VSK

Ett Kodak moment mao Glad

Anmäl
2017-09-05 12:25 #7 av: kamera0710

Jämtländska höstfjäll.

Anmäl
2017-09-08 08:39 #8 av: majlar

Mamma Höna lär upp sina ungar.

Anmäl
2017-09-08 10:34 #9 av: VSK

Fick leta djupt efter en bild som det inte var fågel med på Glad

Anmäl
2017-09-12 19:33 #10 av: Carpinus

Himmelens teater, i kväll 19.20.

Det råkade bli två himlabilder i följd, men det är som det är...

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-09-12 20:59 #11 av: VSK

Superläcker bild Tummen upp

Anmäl
2017-09-16 21:09 #12 av: Jimmy.L

OBS! Slutdatum att vara med är den 24 september kl 20:00 pga att jag är bortrest 25-27 sep!

Anmäl
2017-09-17 17:25 #13 av: perk

En flugsvamp får bli mitt första bidrag Glad

Om aftonen får den late bråttGlad

Gi mig en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Anmäl
2017-09-18 09:33 #14 av: Chakra

Bidrag 1

h*"HjärtaVart du än går,  gå med hela hjärtatHjärta

rak,

men hon hittar på alla möjliga konster.” – Predikaren 7:30

Anmäl
2017-09-18 09:34 #15 av: Chakra

Bidrag 2

(Kan någon vänlig själ rätta till bilden?)Glad

Provar endast att spara om den i PS /VSK

rak,

Anmäl
2017-09-18 09:55 #16 av: perk

#15 Vad menar du med rätta till bilden Chakra?

Anmäl
2017-09-18 09:58 #17 av: Chakra

#16 Den la sig på sidanGladoch när VSK rätade upp den blev den för stor, men nu har jag minskat den.

#15 Tack!

rak,

Anmäl
2017-09-18 10:11 #18 av: perk

#17 Då förstår jag Glad

Det jag nu inte förstår, är varför det inte händer något då jag trycker på "bra inlägg" för just den bildenFunderar

Anmäl
2017-09-18 10:17 #19 av: VSK

Gissar på överlastad ifokus. Har fått så massor med ggr själv. Ingen idé att felanmäla för det händer ändå inget. Prova tryck igen. 

Anmäl
2017-09-18 10:23 #20 av: perk

#19 Fungerade på ditt inlägg VSK men inte Chakras sista bild.

Anmäl
2017-09-18 10:29 #21 av: VSK

Märkligt. Har faktiskt inget bra svar till dig. 

Anmäl
2017-09-18 15:57 #22 av: redcreek

Mitt första inlägg till månadens bild blir en påminnelse om att vintern snart är här.

Anmäl
2017-09-19 11:17 #23 av: gepard

Bild 1: Mycena, hättor, ser ut som små gatlampor i en sagovärld :) 

Bild 2: Höstfärger i en liten vattenpöl 

Anmäl
2017-09-19 11:22 #24 av: gepard

Måste bara fråga, hur gör jag bilderna klickningsbara, så att de visas i rätt storlek? (nybörjare på iFokus) Oskyldig

Anmäl
2017-09-19 11:55 #25 av: VSK

Lägg in en bild i taget per tråd så blir de klickbara i full storlek. 

Anmäl
2017-09-19 23:10 #26 av: gepard

Tack ! 

Anmäl
2017-09-21 09:12 #27 av: majlar

Hösten är här.

Anmäl
2017-09-21 09:37 #28 av: perk

Min andra bild får bli höstbild från sjön Glad 

Anmäl
2017-09-24 17:28 #29 av: Ghosthunter

#28 Jösses vilken fin bild!Tummen upp

Bild: Vid Bogen i Värmland

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.