Annons:
Etikettövrigt
Läst 950 ggr
[VSK]
8/10/17, 11:26 PM

Riddarspel i Arboga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 16
Förhandsgranskning av bild 2 av 16
Förhandsgranskning av bild 3 av 16
Förhandsgranskning av bild 4 av 16
Förhandsgranskning av bild 5 av 16
Förhandsgranskning av bild 6 av 16
Förhandsgranskning av bild 7 av 16
Förhandsgranskning av bild 8 av 16
Förhandsgranskning av bild 9 av 16
Förhandsgranskning av bild 10 av 16
Förhandsgranskning av bild 11 av 16
Förhandsgranskning av bild 12 av 16
Förhandsgranskning av bild 13 av 16
Förhandsgranskning av bild 14 av 16
Förhandsgranskning av bild 15 av 16
Förhandsgranskning av bild 16 av 16

Vi var en sväng till vad jag tycker den fina sommarstaden Arboga, och tittade på riddarspelen. Blev riktigt imponerad över hur duktiga och säkra dessa människor verkligen är. Pratade med några efter det föreställningen var över, och dessa tränar en hel del för detta (vilket verkligen märkes). 

Låter bilderna tala för sig själv i detta bildspel.

Annons:
kamera0710
8/11/17, 6:23 AM
#1

Mäktigt!

[Jimmy.L]
8/11/17, 8:13 AM
#2

Riktigt fina bilder från Arbogas riddarspel.

[VSK]
8/11/17, 10:08 AM
#3

Det var skitskoj att se detta IRL. Har aldrig varit på sånt här förr. Kommer garanterat bli av fler ggr 🙂

Carmarino
8/11/17, 10:10 AM
#4

Fina bilder. Det är nästan så att man duckar när vattenmelonen skvätter åt alla håll.

Det kan inte vara lätt att se motståndaren i de där plåtburkarna en del har på huvudet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
8/11/17, 11:06 AM
#5

#4

Plus att de hade motsol många ggr.

Carmarino
8/11/17, 11:12 AM
#6

Kul att det verkar ha varit en del tjejer också som tävlade. Det gick nog inte för sig på medeltiden. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
8/11/17, 11:28 AM
#7

Gårdagens evenemang hette ju "vem är egentligen bäst". Det var hon som vann tävlingen 🙂

kamera0710
8/11/17, 11:57 AM
#8

Jag känner hur mitt vikingablod börjar svalla i ådrorna! Kanske dags att ge sig ut och erövra världen!?

[VSK]
8/11/17, 12:08 PM
#9

Men istället för lans så funkar en kamera alldeles utmärkt 🙂

Nu menar jag inte att man skall sitta på hästryggen och svinga med kameran 🤦‍♂️😃

Carmarino
8/11/17, 1:23 PM
#10

#7 Trevligt att det var tjejen som vann. 👍

#9 Du kan ju sitta på hästryggen och fotografera. Det blir ett lite "högre perspektiv" på tillvaron då. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
8/11/17, 2:11 PM
#11

#10

Även om det var upplagt så, så var hon riktigt duktig. Det var ju jämnt på slutet så det var ju tvunget att avgöras. Oliiiiiiidligt spännande 😃

Vixxen
8/12/17, 2:10 AM
#12

Imponerande duktiga hästar och ryttare!  Fartfyllda bilder!

Magi-cat
8/13/17, 7:35 AM
#13

Kul att se riddarspel! 😍

Så klart det är tjejer med! Medeltids- och hästintresset är ju stort, självklart vill tjejer vara riddare också!👍 Och besegrar alla i ädel tävlan, som det brukar heta! 🏆

Det ligger väldigt mycket träning bakom och både ryttare och hästar tycker det är kul…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[VSK]
8/13/17, 8:30 AM
#14

Kan säga att jag gick fram och pratade med två av skådespelarna efteråt och talade om hur jag hade upplevt stunden samt hur imponerad jag var. De sa även hur länge de hade tränat inför denna medeltidsvecka men minns inte riktigt vad han sa. Jag minns iaf att jag blev smått paff att det var så pass länge. Det var ju olika spel inför varje kväll så att säga. 

Sa även att det var första gången jag fotade liknande och det var lite för kort avstånd emellanåt för det objektiv jag hade, men om jag fick okej bilder så kunde jag mejla dem de, och de blev jätteglada och tyckte det skulle vara kul att få se sig själva. Vips så hade jag ett visitkort i min hand 🙂

[Chakra]
8/13/17, 8:35 AM
#15

Du skulle kunna sälja dina fina bilder, VSK🙂

[VSK]
8/13/17, 9:51 AM
#16

#15

Ha, jo det vore ju inte helt fel. Åker väl snart på att byta slutare i kamerahuset 😃

Har fotat ~57 000 bilder på drygt ett år 😮😭

Vixxen
8/13/17, 6:01 PM
#17

VSK du får kolla med fåglarna om de också har visitkort! 😃

[VSK]
8/13/17, 6:03 PM
#18

#17

Jag råka slinta med kameran när det flög förbi några pippin när jag satt där på läktaren ☺️

😃

Upp till toppen
Annons: