Annons:
Etiketterplatserorter
Läst 765 ggr
Carmarino
2017-03-18 17:36

Eftermiddag vid Sundet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag varit på släktforskningens dag så körde jag ner till stranden och fotograferade lite. Solen stod rätt lågt på himlen - rakt in i ögonen på mig - så jag såg inte så mycket av vad jag fotograferade. Därför blev det som det blev. 😃

Första bilden visar Öresund med slottet Kronborg i bakgrunden.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-03-18 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Även nästa bild visar Öresund med Kronborg - och en mås - men nu har jag zoomat in så att man ser slottet lite bättre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2017-03-18 17:39
#2

Underbara bilder! 😍 Härlig dag i vårsolen! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2017-03-18 17:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

På den yttersta stenen satt det en mås precis innan. Vet inte om det är den som syns som en liten fläck lite till vänster om stenarna. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-03-18 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vattnet i Öresund är väl inte direkt det renaste man sett, men fullt så gult som på bilden är det faktiskt inte. Det är solen som hjälper till lite med färgerna där.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-03-18 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Inget ätbart i den här blåmusslan, men det gör inte mig något - jag äter ändå inte musslor. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-03-18 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Lagom till jag skulle köra hem gick solen halvt i moln, så det blev lite skymningsstämning.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Lillyrod
2017-03-18 17:45
#7

Vilka vackra bilder!

Carmarino
2017-03-18 17:48
#8

Tack Magi-cat och Lillyrod. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-03-18 18:01
#9

Vackra bilder.

Carmarino
2017-03-18 18:27
#10

Tack Jimmy.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2017-03-18 19:01
#11

Vilka tjusiga bilder 👍

Carmarino
2017-03-18 19:12
#12

Tack VSK. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2017-03-18 19:21
#13

Vackert Carmarino… och lite hemkänsla då jag har bott i Skåne en gång i tiden. Men en mussla vill jag gärna ha fylld..mums!!😃😛

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Carmarino
2017-03-18 19:24
#14

Tack Ghosthunter. Musslan är visserligen bara halvfylld, men du får den gärna. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ghosthunter
2017-03-18 19:26
#15

Tack…knastrar som sjutton när jag tuggar..hahaha!!😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Carmarino
2017-03-18 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Då kanske du hellre vill ha den här? 😃

Fotade den också på stranden, men tänkte först inte ha den med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
2017-03-18 19:47
#17

😮

😂

perk
2017-03-20 09:16
#18

Usch….😞……………..vad jag längtar till Skåne             😕

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Marr
2017-03-20 09:24
#19

Såå fina bilder Carmarino & älskar bilder med vatten. Vare sig det är från liten/stor sjö eller hav…Tack för vi fick följa med!🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Carmarino
2017-03-20 14:25
#20

Perk, du är så välkommen hit. 🙂

Tack Marr. Ja, det är något visst med vatten. Här är aldrig särskilt långt till havet, så det är rätt naturligt att jag söker mig dit. Vi har förvisso fin skog också, och fördelen med den är att på väldigt många ställen kan man se havet också. 🙂

Hade det inte varit soldis så hade man sett Kronborg slott mycket tydligare. Vid klart väder så kan man t.o.m. se bilarna som kör på vägarna längs kusten i Helsingør.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
kamera0710
2017-03-20 14:43
#21

Vackert!

perk
2017-03-20 15:10
#22

#20

Ja du Carmarino till Skåne återvänder jag gärna.

Tillbringade många sommarlov hos en moster i Malmö, så det är väl av det längtan kommer. Speciellt när man upptäckte att man kunde åka båt till Köpenhamn, och allt vackert och gott som fanns där. Eller alla bokskogar, så himla vackert.

Fy vad livet och åren går för fort😕

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Carmarino
2017-03-20 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#21 Tack Kamera.

#22 Numera går det inga båtar mellan Malmö och Köpenhamn (vad jag vet). Det blir till att åka tåg eller köra på bron istället, men till Köpenhamn kommer man i alla fall. Däremot går det fortfarande färjor mellan Helsingborg och Helsingør. Man kan se en av dem på bilderna av Kronborg. 🙂

Än så länge är bokarna i skogen kala, men snart så kommer "musöronen" på dem. Ska försöka komma ut och fotografera dem när det blir så dags. Tills dess får vi nöja oss med förra årets bokar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-03-20 15:23
#24

Härlig vårbild på skogen.

Carmarino
2017-03-20 15:46
#25

Tack Jimmy. Snart är det dags igen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
2018-03-19 14:07
#26

#0 Eftersom jag själv var vid Skånes västkust och fotograferade igår tyckte jag att det passade att uppmärksamma de här bilderna tagna precis ett år tidigare längre söderut längs samma kust. I år skvalpar det is vid stränderna fortfarande, förra året verkade det mer vårlikt.

#23 Ja, nu börjar man drömma om tiden när boklöven slår ut igen!

Carmarino
2018-03-19 14:14
#27

Den här tråden hade jag glömt bort. ☺️

#26 Det är nästan samma kust som du fotograferade. Mina kustbilder är från Öresundssidan av Kullahalvön. Fast det ser ungefär likadant ut - förutom att jag såg Danmark och du såg Kullaberg. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Skeppskatten Dina
2018-03-19 17:32
#28

Jättefina bilder Carmarino! 🙂

🤗 Elisabeth och Dina 🐱

Carmarino
2018-03-19 17:33
#29

Tack Dina/Elisabeth. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: