Platser och orter

Eftermiddag vid Sundet

2017-03-18 17:36 #0 av: Carmarino

När jag varit på släktforskningens dag så körde jag ner till stranden och fotograferade lite. Solen stod rätt lågt på himlen - rakt in i ögonen på mig - så jag såg inte så mycket av vad jag fotograferade. Därför blev det som det blev. Skrattar

Första bilden visar Öresund med slottet Kronborg i bakgrunden.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-03-18 17:38 #1 av: Carmarino

Även nästa bild visar Öresund med Kronborg - och en mås - men nu har jag zoomat in så att man ser slottet lite bättre.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-03-18 17:39 #2 av: Magi-cat

Underbara bilder! Kär Härlig dag i vårsolen! Sol

Hjärta "No nation can be free if it oppresses other nations" (F. Engels)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2017-03-18 17:39 #3 av: Carmarino

På den yttersta stenen satt det en mås precis innan. Vet inte om det är den som syns som en liten fläck lite till vänster om stenarna. Skrattar

Anmäl
2017-03-18 17:41 #4 av: Carmarino

Vattnet i Öresund är väl inte direkt det renaste man sett, men fullt så gult som på bilden är det faktiskt inte. Det är solen som hjälper till lite med färgerna där.

Anmäl
2017-03-18 17:42 #5 av: Carmarino

Inget ätbart i den här blåmusslan, men det gör inte mig något - jag äter ändå inte musslor. Skrattar

Anmäl
2017-03-18 17:43 #6 av: Carmarino

Lagom till jag skulle köra hem gick solen halvt i moln, så det blev lite skymningsstämning.

Anmäl
2017-03-18 17:45 #7 av: Lillyrod

Vilka vackra bilder!

Anmäl
2017-03-18 17:48 #8 av: Carmarino

Tack Magi-cat och Lillyrod. Glad

Anmäl
2017-03-18 18:01 #9 av: Jimmy.L

Vackra bilder.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2017-03-18 18:27 #10 av: Carmarino

Tack Jimmy.

Anmäl
2017-03-18 19:01 #11 av: VSK

Vilka tjusiga bilder Tummen upp

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-03-18 19:12 #12 av: Carmarino

Tack VSK. Glad

Anmäl
2017-03-18 19:21 #13 av: Ghosthunter

Vackert Carmarino... och lite hemkänsla då jag har bott i Skåne en gång i tiden. Men en mussla vill jag gärna ha fylld..mums!!SkrattarLipar

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-03-18 19:24 #14 av: Carmarino

Tack Ghosthunter. Musslan är visserligen bara halvfylld, men du får den gärna. Skrattar

Anmäl
2017-03-18 19:26 #15 av: Ghosthunter

Tack...knastrar som sjutton när jag tuggar..hahaha!!Gapskrattar

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-03-18 19:27 #16 av: Carmarino

Då kanske du hellre vill ha den här? Skrattar

Fotade den också på stranden, men tänkte först inte ha den med.

Anmäl
2017-03-18 19:47 #17 av: VSK

Förskräckt

Gapskrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-03-20 09:16 #18 av: perk

Usch....Skäms.................vad jag längtar till Skåne             Ledsen

Anmäl
2017-03-20 09:24 #19 av: Marr

Såå fina bilder Carmarino & älskar bilder med vatten. Vare sig det är från liten/stor sjö eller hav...Tack för vi fick följa med!Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2017-03-20 14:25 #20 av: Carmarino

Perk, du är så välkommen hit. Glad

Tack Marr. Ja, det är något visst med vatten. Här är aldrig särskilt långt till havet, så det är rätt naturligt att jag söker mig dit. Vi har förvisso fin skog också, och fördelen med den är att på väldigt många ställen kan man se havet också. Glad

Hade det inte varit soldis så hade man sett Kronborg slott mycket tydligare. Vid klart väder så kan man t.o.m. se bilarna som kör på vägarna längs kusten i Helsingør.

Anmäl
2017-03-20 14:43 #21 av: kamera0710

Vackert!

Anmäl
2017-03-20 15:10 #22 av: perk

Ja du Carmarino till Skåne återvänder jag gärna.

Tillbringade många sommarlov hos en moster i Malmö, så det är väl av det längtan kommer. Speciellt när man upptäckte att man kunde åka båt till Köpenhamn, och allt vackert och gott som fanns där. Eller alla bokskogar, så himla vackert.

Fy vad livet och åren går för fortLedsen

Anmäl
2017-03-20 15:18 #23 av: Carmarino

#21 Tack Kamera.

#22 Numera går det inga båtar mellan Malmö och Köpenhamn (vad jag vet). Det blir till att åka tåg eller köra på bron istället, men till Köpenhamn kommer man i alla fall. Däremot går det fortfarande färjor mellan Helsingborg och Helsingør. Man kan se en av dem på bilderna av Kronborg. Glad

Än så länge är bokarna i skogen kala, men snart så kommer "musöronen" på dem. Ska försöka komma ut och fotografera dem när det blir så dags. Tills dess får vi nöja oss med förra årets bokar.

Anmäl
2017-03-20 15:23 #24 av: Jimmy.L

Härlig vårbild på skogen.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2017-03-20 15:46 #25 av: Carmarino

Tack Jimmy. Snart är det dags igen. Glad

Anmäl
2018-03-19 14:07 #26 av: Göstage

#0 Eftersom jag själv var vid Skånes västkust och fotograferade igår tyckte jag att det passade att uppmärksamma de här bilderna tagna precis ett år tidigare längre söderut längs samma kust. I år skvalpar det is vid stränderna fortfarande, förra året verkade det mer vårlikt.

#23 Ja, nu börjar man drömma om tiden när boklöven slår ut igen!  

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-03-19 14:14 #27 av: Carmarino

Den här tråden hade jag glömt bort. Generad

#26 Det är nästan samma kust som du fotograferade. Mina kustbilder är från Öresundssidan av Kullahalvön. Fast det ser ungefär likadant ut - förutom att jag såg Danmark och du såg Kullaberg. Glad

Anmäl
2018-03-19 17:32 #28 av: Skeppskatten Dina

Jättefina bilder Carmarino! Glad

Kramar Elisabeth och Dina Katt

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.