Jag blir så arg
Var på kyrkogården igår, och det var flera gravstenar som var nedrivna. Jag blir så arg. Varför kan inte gravstenarna få stå ifred 😡
Dessa låg precis bredvid svärfars gravsten, så det kunde likagärna ha varit hans.
Svärfar, Farmor och Farfars gravstenar var oberörda i varje fall, det får man väl vara tacksam för.
- Redigerat 2024-05-02 07:58 av Draken
Det är så otroligt respektlöst att förstöra andras egendom, och alldeles särskilt gravar. Förstår inte hur de personer som gör detta är funtade. De kan ju inte ha särskilt mycket innanför pannbenet. 😡
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1: Ja det är helt otroligt hur folk kan bete sig. De skulle ha ett ordentligt kok stryk 😡
#2: Tror inte det hade hjälpt. Kanske om de personligen hade varit tvungna att återställa gravarna till samma skick som de var, och om något var förstört skulle de få betala själv för reparationen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det saknas kanske någon fritidsgård?
Eller idrottsanläggning? Och hur är det med skolan, är den en vinstdrivande friskola?
PS Ursäkta mitt raljerande, men man blir f-n trött på detta uppförande.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förstår vad du menar. 😉
#5 Då skrattade man åt sketchen, idag är den en verklighet på UG.
#6: Det var nog verklighet även då tyvärr.
#7 Fast vi skrattar kanske inte?
#8: Skrattar åt eländet är kanske det bästa. Något annat lär man knappast kunna göra åt det, för marodörerna åker så gott som aldrig fast.
#9 Jag såg lite av UG ”skyttarna” det gjorde mig såväl bedrövad som förbannad. Orkade inte se hela avsnittet.
#3: Det skulle vara bra, men de kommer ju aldrig hända. Detta är inte den enda kyrkogården i stan som blir vandaliserad. 😔Polisen misstänker vem det kan vara, men de har inga direkta bevis, och kameraövervakning får de inte använda på kyrkogårdarna…vet inte varför, dumheter anser jag.
#4: Håller med dig. Man blir så jävla trött på att ingenting görs …med nånting.
#5: Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Det jävliga är, att det är ingen sketch längre, det är realiteten i samhället idag.
#11: Nej, det är ju det värsta - att det inte går att hitta marodörerna.
Fruktansvärt tråkigt! Respektlöst!
🤗 Elisabeth och Amira 🐈