Julen städas bort....
Julen plockas bort här hemma jag känner en viss glädje, det gör dock inte hon som har hand om mig. Vi har lite olika känslor för julen.
Men jag fick se på kartongen för några små gamla glaskulor, de är köpta på Koppra för 1.80kr. De är troligen köpta av min mor eller någon mina mostrar. Kanske mycket på den tiden då för en industri arbetande kvinna, då det var kvinnolön och manslön i kollektivavtalen.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Ja, här plockar vi också bort julen nu med blandade känslor tills det är dags igen nästa vinter .
#0 Vilka vackra julkulor! En fin klenod. 🎄
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Alltid lika stressigt och enormt roligt att plocka fram julen. Och lika sorgligt och skönt att plocka undan.
När vårsolen kommer in ser man hur dammigt allt är och alla granbarren på golvet, och vill städa ut. Men i kvällsmörkret ser man allt det vackra och alla ljus och vill ha kvar det. Framförallt vill man att julen skall vara längre och barnen komma hit mer.
Jag låter dock, som många andra alla ljus utom adventsstakarna vara kvar ett tag till.
Och vilka enormt vackra kulor, och så roligt att ha så många kvar.
Vi har också en hel del gammalt kvar, Släktklenoder och sånt vi köpt på utlandsresor.
- Redigerat 2024-01-10 10:54 av Sindri
Så fina kulor. Du får gärna visa dem på Julen iFokus också om du vill.
Kommer inte att börja plocka ner julsakerna förrän på fredag. Planerar att avsluta med att ta ner julgarndinerna på söndag. Granen åker på fredag, eftersom den "står i vägen", plus att den är lite ostadig sedan den föll raklång på golvet för några dagar sedan. Har dock stagat upp den med snören, så den håller sig rätt bra ändå. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Här städades julen bort i helgen som var.
- Redigerat 2024-01-10 11:42 av Draken
Ingen julgran ut före tjugondag Knut, om det inte är av nödtvång. 😁