Vinter i Västernorrland
Gjorde om denna tråden lite. Blev inspirerad av Kamnera0710's tråd och "stal" den ideén 😊
- Redigerat 2024-01-10 12:05 av Draken
Knäppte en hel del bilder här om kvällen.
Bilen får man gräva fram 😉
Trappen ner till innergården, och på innergården ligger snön nästan upp till mina köksfönster.
Vi hade vinter förra veckan, men nu har snön regnat bort.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#4: Lite tråkigt ändå.
Jag är ingen fan av vintern egentligen, men som det är nu är det ganska perfekt tycker jag. Julen närmar sig, snön ligger lagom och tempen ligger på kring 5-8 minus.
Däremot så skulle jag inte bli ledsen om snön regnar bort efter nyår och stannar borta 😉
#5: Ja, det var synd att snön försvann lagom till den årliga julmarknaden på Fredriksdals museer och trädgårdar. Det var vitt på marken i fredags men sedan började det regna. Lördag och söndag var det bara några små snöhögar kvar lite här och där.
Håller med dig. Tycker att snön kan komma någon vecka innan jul (så att snösvängen hinner ploga och salta vägarna) och sedan kan den töa bort efter nyår.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jovisst, hör snöar det hela tiden känns det som. Det var plusgrader igår, men blev kallare idag så det är halt överallt. Man går vara försiktig 😉
Det är bara regn här i Skåne, fast det lär ha snöat på en del ställen. Möjligen kommer det en del snö även här imorgon, men för min del får den gärna hålla sig borta. Det är även varningar för kallare väder och då blir det förmodligen halt på vägarna. Ser inte fram emot det, eftersom jag ska ut och köra på julafton, så jag hoppas att temperaturen håller sig på rätt sida om nollstrecket.
4 grader minus och en meter nysnö.
Är tacksam att troll inte gillar att pulsa i djupsnön, han skulle försvinna för mig😜
För en gångs skull sköts skottningen av parkeringarna, det hör till ovanligheterna. Jag tror att föreningen kanske har skrivit avtal med ett nytt företag, som faktiskt gör det som skall göras enligt kontraktet 🙂
En liten snöloppa, tror jag det är, har vågat sig fram nu när temperaturen har stigit över 5 minusgrader
Börjar ju bli vår nu ju 😉
Men kylan skulle visst komma tillbaka i helgen eller nästa vecka 🥴
Sämre utsikt kan man har från kontoret på sjunde våningen 😁
Morgonpromenad i soluppgång 💖
En riktigt fin (fast kall) vinterdag idag.
- Redigerat 2024-01-20 14:50 av Draken
Tempen kan skilja en del på en halvtimme och ca 8 km.
#18: Här har det varit 3-4 plusgrader och regn, så rätt mycket av snön har töat bort.
Gårdagens kvällspromenad med hundarna 🙂
Under kvällen igår och natten till idag har det kommit ungefär 3 dm snö.
#21: Hu, vad mycket.
#22: Norrländsk vinter 😝
Bilderna tagna 6 mil söder om Sundsvall. Lite skillnad på snömängd 😒
Vackra bilder! ❄️
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Tack 🙂