Var är jag ?
För nåt eller några år sedan hade vi en tråd där man skulle gissa i vilket land personen befinner sig i när bilden som visas är knäppt.
Jag tyckte det var ganska skoj, med många intressanta bilder från intressanta platser, så jag tycker vi kör igen 🙂
Den som gissar rätt på landet, lägger upp nästa bild, den som gissar rätt på det landet lägger upp nästa bild osv. Är det ingen som kan svaret, så får man lägga upp ledtrådar till vilket land bilden kommer från.
Det kan vara en bild från Sverige eller från ett land där du har varit, det är helt fritt.
Du får endast lägga uppbilder du själv har tagit, eller bilder som du har fått tillåtelse att använda, du skall då skriva att bilden inte är din.
Jag börjar med att lägga upp första bilden.
Var i världen befinner jag mig ?

- Redigerat 2023-02-14 09:49 av Draken
#0: Funkar det med städer? Tänker på dom som inte varför utomlands eller har bilder därifrån.😁
Chansar på Tyskland.
Norge?
Kanada?
Sverige? (Då Norge är ”taget.” ;))
Finland?
#2: Det stämmer. Bilden är tagen i Junkerdal, 10 mil från min hemstad 🙂
#1: Det är länder det handlar om. Det behöver inte vara bilder utanför Sverige. Har du en bild som du harknäppt någonstans i Sverige, så lägg upp den bilden 🙂
#6:
:🙂
Själv har jag just inte tid att leta fram bilder. Men eftersom undertaker också skulle ha tagit Norge, om inte jag skulle ha varit först, föreslår jag att han lägger fram nästa bild.
#7: Då kör jag.
Var i världen befinner jag mig? (Den som kan läsa lär ha en fördel.)

#8: Göteborg,Sverige ?
Kan vara saluhallen i Budapest.
#10: Rätt stad och rätt plats.
#12: Island?
#12: Japan kanske?