Problem med bildtömning av kameran.
Har upptäckt att då jag för över bilder från kameran till datorn, så kommer inte alla bilder med.
Undrar vad det beror på, och funderar på hur ofta jag har formaterat om minneskortet med bilder som jag inte laddat ner.
Minnet på/i mig själv är väl inte som det borde vara, men nu några gånger har jag faktiskt kommit på att det är några bilder jag saknat. Så jag har kört nedladdning ytterligare en gång, och då verkar det som alla bilder kommer med.
Någon som har en idé om varför detta inträffar. Får väl säga att jag använder mig av USB-kabel från kamera till dator, och Windows program för nedladdning. Om det kan vara det som är problemet.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Är nog svårt att svara på tror jag.
Enklast är ju att använda utforskaren eller liknande program och bara kopiera över filerna du vill ha.
De bilder som inte kommer med vid kopieringen, är de trasiga eller går de att se bilderna i sin helhet?
Har du möjlighet så skaffa minneskortsläsare och se om det fortfarande knasar.
Du kan ju ladda ned detta programmet och se om minneskortet blir lite piggare https://kb.sandisk.com/app/answers/detail/a_id/14827/~/using-sd-formatter-tool-to-restore-full-capacity-on-sdhc/sdxc-cards
Jag använder aldrig nedladdningsprogram, bara utforskaren. Stoppar in minneskortet i datorn, och kollar sedan att alla bilder finns med på datorn som finns på minneskortet.
Sedan säkerhetskopierar jag datorns innehåll lite då och då. När alla bilder finns på två ställen så formaterar jag minneskortet.
Tackar för tipsen, att gå via utforskaren har aldrig testat och kortläsare finns ju i datorn.
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Jag använder aldrig kabel, utan jag stoppar in minneskortet i datorn och kopierar de filer jag vill ha.