Rösta fram månadens bild
Då var det dags att rösta vilken bild som ska vara på startsidan här på sajten .
Man får bara rösta på en bild och en gång, och skulle fler bilder få samma antal röster så väljer vi ur admin ut en av dom bilderna som fått flest röster som vinner. För att rösta skriv nummer på den bild du vill rösta på i denna tråd! Röstningen avslutas på lördag 31 juli kl 20:00. Lycka till!
- Redigerat 2021-08-04 13:42 av [Jimmy.L]
Men så söt! 😍
💖🧡💛💚💙💜
#10:
Eller hur 😊
#12: Åh, ännu en sötnos😍
Denna omgång kommer det att bli SVÅRT, MYCKET SVÅRT att välja ut EN bild!!
💖🧡💛💚💙💜
En liten fråga från en som inte förstått?
Ska månadsbilden representera sin månad? Eller är det "bästa fotot" eller "bästa motivet" som styr?
Tänkte till exempel om det blir lika i en omröstning? Vad går admin efter då?
#14:
Tror inte jag sett nånstans att "månades bild" måste symbolisera den aktuella månaden, men oftast så blir det ju så ändå.
Finns ju inget "bästa fotot/motivet" för smaken är ju som baken. Däremot så går man ju på den mest omtyckta bilden och det är ju vi alla som röstar för att kora en vinnare.
Om två bilder får samma röstvärde så får admins avgöra vem av de två som får äran att pryda framsidan med sin bild. Lyckligtvis så har inte detta skett än vad jag vet (har varit offline flera månader i vintras/våras så jag kanske har missat det isf).
Vi alla kanske har våra sätt att tänka och tycka när vi ser en bild men det är ju upp till var och en hur man väljer att göra.
Jag själv brukar många ggr tänka på hur bilden kom till. Tex har vi en människa som med stora svårigheter lyckats ta sig utanför dörren och kanske har en jättegammal kamera/mobil, så betyder en sån bild betydligt mer för mig än om nåt superproffs med värsta kameran tar galet grym bild.
Som sagt, vi alla har våra egna preferenser för vad en bra bild är.
#14: Det står så här i röstningstråden:
"skulle fler bilder få samma antal röster så väljer vi ur admin ut en av dom bilderna som fått flest röster som vinner".
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#15: Tack för ditt kloka svar!
Fast det är inte alltid man vet såna saker om fotografen!
- Redigerat 2021-07-12 16:28 av Vixxen
#17:
Nej så är det ju så klart.
Förklarade bara lite hur jag brukar tänka ibland. Gäller inte bara här utan på social media med för min del. Många ggr så vet man lite info om fotografen och andra ggr vet man ingenting. Lite av livets spel 🙂
Men överlag är det ju den bild som tilltalar en mest.
Tror inte jag behöver tillägga något. Jag tror vi haft en vinterbild som vunnit på sommaren och sommarbild som vann mitt i vintern.
Jag tycker det är trevligt med någon text när man tävlar och tagit med i regler att man gärna skriver något om bilden som man tävlar med.
#8: 😍
#9 Sötnos 🥰
#12 Det var nåt av det sötaste jag har sett tror jag 😍🥰
#20:
🙂
Då var det dags att rösta vilken bild som ska vara på startsidan här på sajten .
Man får bara rösta på en bild och en gång, och skulle fler bilder få samma antal röster så väljer vi ur admin ut en av dom bilderna som fått flest röster som vinner. För att rösta skriv nummer på den bild du vill rösta på i denna tråd! Röstningen avslutas på lördag 31 juli kl 20:00. Lycka till!
Ja vad ska man säga 😭
Får ju bara välja en enda bild av alla fina.
Känns som bild #27 är den bild jag kikat mest på av alla, så den får min röst.
Åh, nej! Nu är det alltså dags att välja ut EN bild! 😣 Med så fantastiskt många fina sötnosar och andra otroligt fina naturbilder blir detta VÄLDIGT SVÅRT! 😭
En bild som tilltalar mig extra är "Rådjurskid i grannens trädgård", #8 Titt ut, i sommargrönskan! 🙂 Min röst faller på Skeppskatten Dinas bild! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Hur i all världen ska man kunna rösta på bara en enda bild? 😱
Har åtta stycken att välja på. 😖
Efter en omgång Ole, dole doff föll valet på #9, Knut.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
nr 5 får min röst
Röstning pågår, vill man delta med bild får man vänta tills lördag då en ny tävling startar!
Ok
Om man bara vill tillräckligt mycket klarar man det.
/Elena
boktips.webnode.se/om oss/
#9 får min röst 😍
Verkligen svårt att välja denna gång, tvekade mellan 5-6 stycken.
Men jag är svag för pioner, så #5 får min röst. Fina färger!
Så svårt!
Bild #24 på ekorren.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
26
Nr 12 med isbjörnsungen!
Nummer #9.
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Nr 9
Nr #9
Nr 24
HH 🙂