Hemma hos Draken đ
Satt och funderade igÄr kvÀll, och jag Àr sugen pÄ att lÀgga upp ett digitalt fotoalbum. Funderade pÄ om jag skulle starta upp en hemsida, men det tog emot, sÄ kom jag att tÀnka pÄ Mina Foton. HÀr kan jag ju lÀgga upp ett fotoalbum, hoppas det Àr okej, annars fÄr admin ta bort :)
MÄnga har genom Ären undrat vem jag egentligen Àr, Jag sticker fram nÀsan lite varstanns pÄ iFokus. Och jag Àr aktiv pÄ siter och i trÄdar dÀr man inte förvÀntar sig att jag skall vara aktiv av nÄgon anledning.
Ibland kan jag ha en vÀldigt vass tunga och verkligen vara en drake, i ordets vÀrsta bemÀrkelse. Men jag kan ocksÄ vara trevlig , vÀldigt mild och hjÀlpsam om situationen krÀver det.
Vem gömmer sig bakom nicket ?
Det Ă€r jag det, 48 Ă„r gammal gift sedan mĂ„nga Ă„r tillbaka och vi har 9 gemensamma barn. Ăldsta Ă€r 31 Ă„r och den yngsta Ă€r 12 Ă„r. Jag jobbar heltid som undersköterska pĂ„ kardiologen.
Jag har allt vad jag kan önska mig hÀr i livet, jag Àr lycklig helt enkelt :)
4 av barnen har flyttat hemifrÄn, sÄ jag har 5 stycken hemma nu.
Ena sonen, som hade flyttat hemifrÄn, har haft problem med droger och har hamnat i trubbel med kriminalitet bl.a, sÄ han har fÄtt flytta hem igen. Det Àr lugnast att ha honom hemma, han har skyddstillsyn just nu, och skall ivÀg pÄ behandling sÄ fort det Àr klart frÄn kommunen och kriminalvÄrden.
Barnen har olika sysselsÀttningar. Dans, Gymnastik, Judo, Teater, styrketrÀning etc. SÄ vi har vÀldigt spÀckat schema ;)
Maken mekar med datorer och umgÄs med sina "raggarkompisar" De pratar och meckar bilar ;)
SjÀlv pysslar jag med mina terrarium och akvarium, dÄ Àr jag nöjd.
I hushÄllet finns en hel del mer eller mindre suspekta djur . HÀr finns akvarium med fiskar och snÀckor, HÀr finns terrarium med ormar och ödlor, samt att det Àven finns insekter av mindre trevlig karaktÀr ;) Hundar och andra smÄdjur finns ocksÄ i hushÄllet.
*Akvarium x3 : Malawi, Scalarer, Platy, Ancistrus, ĂppelsnĂ€ckor och Tetror.
*Terrarium x9 : SkÀggagamer, Kungspyton, Leopardgecko och Mandarinskink.
*Hund x2 : Speedy 11 Är, Bearded Collie. Azzy 10 mÄnader, Chihuahua
*Insekter x flera
*Gerbil
*Guldhamster
Som ni ser, det finns lite av varje hÀr hemma. Flera av barnen har Àrvt mitt djurintresse.
Kommer inte pÄ sÄ mycket mer att sÀga, men ni Àr vÀlkomna att frÄga om ni undrar nÄgot ;)
- Redigerat 2021-01-10 15:57 av Carmarino
- Redigerat 2021-01-10 14:57 av Draken