Skogens Konung/Prins...?
Lite risiga bilder. Hade besök av älgar i lördags och söndags, de var och åt av träden som kommunen fällt i skogen. Det var en ko med kalv och en lite tjur. Några älg förstå sig påare jag talat med, tror det att den lilla tjuren kan vara kons fjolårskalv, som hon inte jagat ifrån sig
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"
Trevligt med kungligt besök. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Trevligt med skogens konung.
Trevligt! 🤠 Det var länge sedan jag såg någon älg.
💖🧡💛💚💙💜
Har ni för mycket varg 😉
Vet inte vart älgarna håller hus men jag tror inte att vargen är skyldig, de är nog ännu mer sällsynta!
💖🧡💛💚💙💜
#5: Är nog Sabah som lägger älgarna på mackan som gör att dom minskar. 😋😂
Vargarna verkar vara i Värmland, om man ska tro alla jägare
(2 döttrar o 2 mågar 😒). Men vi jag/dem har inte samma uppfattning om ekologi 🤣
#8: Ser inte dumt ut, jag har 1 kg älgfärs i fysen och lika mycket vildsvin.
Trevliga älgbilder! 🌝
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
#6: Min minimala konsumtion påverkar knappast älgstammen, men de har helt klart blivit färre! När jag var barn såg man flockar med älg! Vi brukade åka runt med bilen som på safari och titta på älgarna!
💖🧡💛💚💙💜
#7: Vargen i Värmlandsskogarna har man hört talas om! 🤠
💖🧡💛💚💙💜
Var inte blyg nu först tar du en stor älg i den stoppar du sen en mindre älg sen en ren och sen vildsvin och sen en hare och sen en kyckling och grillar dom över grillen 😋
#13: En Obelix-de luxe! 😂🤣
💖🧡💛💚💙💜
#14: Exakt 😂