Fina bilder.
Så vackra rävar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Så jäkla söta! De på Lycksele djurpark verkade väldigt tama, kom fram till staketet för att gosa och pussa mig på fingrarna. Haha
Jättefina! 👍
I Kunskapskanalen igår (Ett vildare Europa) visade de hur man i ett norsk-svenskt projekt arbetar för att bevara fjällrävstammen, och släppte ut några valpar i fjällen i 20 minusgrader. Det klarar rävarna för de har så tjock päls.
Vackra fjällrävar! 🙂
🤗 Elisabeth och Amira 🐈
Härliga bilder.
Fina
Gullpluttar! Fina bilder! 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack alla!
Kanske ska bjuda igen på en filmsnutt jag tog 2014, vid den enda fjällrävlya jag känner till. (De har guidade turer dit, där avgiften går till ett projekt för att rädda arten.) Filmat på avstånd för att inte störa och bildkvalitén är därefter.
#13 Små pussgurkor med benen fulla med spring… ❤️
Det måste ha varit en underbar upplevelse att få se dem, även om det var på avstånd.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker