Ser ju ut att funka!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.
đ
Ser bra ut!đ
âïžđđđ đđ€Șđđđ đĄ Medis pĂ„ FĂ„gelskĂ„dning đđ„łđ€đŽđđŁđâšđđâ€ïžđ
âŠâŠâŠâŠ đŠ đŠ đ đ đ đŠ (^I^) đŠ đ đ đ đŠ đŠ
Yes master đ
Vilka tofflor var det? De mÄste ha varit avsevÀrt större Àn fÄgeltofflorna i alla fall. 
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Det var nĂ„n ny modell av tofflorna đ€Šââïž
#6 HjortfotsinlĂ€gg kanske? âïž
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
đ
Tjusiga bilder.
#8, men det hade ju försÀmrat bilden. Propellerns suddighet förmedlar kraft och fart. Bilden blir ju, i mina ögon bÀttre dÄ
#8 -76 Är gammal skönhet som hÄller Àn!
Hann faktiskt inte stĂ€lla om i kameran för jag stod pĂ„ en öppen yta mitt inne i skogen nĂ€r planet kom och jag fotade med blĂ€ndarprioritet sĂ„ det var bara att sikta đ
https://kartor.eniro.se/?c=59.525239,16.856550&z=19&l=aerial
Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det planet stod inne i museum nÀr jag var dÀr och fotade för nÄn vecka sen.
#10 Hon ligger i VÀsterÄs nu och lossar/lastar enligt AIS.
Ăr bara Nikon som skickat lite reservdelar till mig đ
đ
#18 Dom verkar ha tvÄ stycken - typen anvÀndes som skolflygplan. http://www.flygmuseum.com/Flygplan/north-american-at-16-at-6 https://www.sk16.se https://larsan13.files.wordpress.com/2015/08/se-fuz_washington.jpg Ps. Gripensimulatorn invigdes idag Ds.
Japp det stÀmmer.
Har en trÄd dÀr jag fotade frÄn V-Äs flygplansmuseum om du inte sett den. Men fick gallra rejÀlt bland de ca 400 bilder jag tog dÀr.
350 kr för 30 min kostar det att hyra en flygplanssimulator.
#23 JodĂ„ jag kollade pĂ„ dina fina bilder đ
đ
Det hÀftigaste jag sÄg i flygvÀg, var en kvÀll i Kroatien (vi hade hyrt en segelbÄt)
DĂ„ det plötsligt dök upp en DC3:a pĂ„ rĂ€tt lĂ„g höjdâŠgrönmĂ„lad med USAF pĂ„mĂ„lat..ng sekunder senare dör det upp en P51:a och en större 2 sitsig enmotorig kĂ€rra. Den stora enmotoriga lade sig som snett bakom dc3:an och P51;n började göra anflygningar. Efter det jag fĂ„tt upp min kikare sĂ„g jag atti den stora enmotoriga stod en kamerakille dĂ€rbak med ett fastmonterat stativ och filmade anflygningarna . Ingen publik, en vanlig vardagskvĂ€ll, antar att de filmade för ngn film i kvĂ€llsljuset. DĂ„ min kompis (flygplansbyggare pĂ„ SAAB gillade gamla kĂ€rror lika mycket som jag sjĂ€lv, utbröt det nĂ€stan slagsmĂ„l om min gamla Zeiss militĂ€rkikare . Spektaklet höll pĂ„ nĂ€stan en 1/2âŠsĂ„ försvann de innĂ„t landet (Zadar?) för att ngn timme sedan dyka upp igen för 1/2 timmes uppvisning till
Allt pĂ„ lĂ„g höjd ca 100 meter över oss nĂ€r de passerade.đ
Som avslutning gjorde P51:an ett skenangrepp mot vĂ„r ensamma segelbĂ„t dĂ€r vi lĂ„g för ankar..Han besvarade vĂ„ra vinkningar och höjda ölflaskor med att vinka med vingarnaâŠ
MÄste varit mÀktigt - vi har ju vÄr fantastiska Daisy att beundra!
Wow, hur hĂ€ftig upplevelse som helst mĂ„ste det ha varit đ
En annan gĂ„ng lĂ„g vi innanför Sali (kroatien) och vattenbombarna slĂ€ckte en skogsbrand pĂ„ en av öarna, under en hel dag skopade de upp vatten ngn kilometer utanför oss. Det tog dem ungefĂ€r lika lĂ„ng tid att tömma vattentankarna som att fylla dem⊠dem skulle vi haft nytta av nĂ€r det brann i VĂ€stmanland hĂ€r om Ă„retâŠ
Runt 6 sekunder har jag lÀst att det tar att fylla ett plan med vatten.
Det kom ju 3 st plan frÄn Italien (tror de kom dÀrifrÄn) men dessa plan hade ju havererat vid mellanlandning i nÄt land, Tyskland kanske det var.
Detta kom ju aldrig ut i media. Jag fick veta detta dĂ„ jag var volontĂ€r. NĂ€r vĂ€l planen var hĂ€r sĂ„ hade de problem med att ta fram djupkartor för vissa smĂ„ sjöar. Ăr inget vidare om det Ă€r sten 3 dm under ytan.
Ja, nÄt sÄnt var det. Man glömmer fort.
Ja de skopade ju upp vattnet dÀr det var 50+ meter djupt. Men killarna dansade runt med de stora planen som om de vore smÄ radiostyrda leksaker. De hade vÀl över 200 km/h dÄ skopan Äkte ner och man kan ju tÀnka sig vad som skulle hÀnde vid ett abrupt stopp mot en sten
Vilken steeeeeeeeeeeeeen đź
đ
# 0 Jag kan tĂ€nka mig att fĂ„ lĂ„na dina nya tofflor om man tar sĂ„ bra kort med dem pĂ„ fötterna. đ
đ€ Elisabeth och Amira đ
PĂ„ fötterna? NĂ€ de lĂ„g i kassen som lĂ„g i skuffen pĂ„ bilen đ
# 34 đ
đ€ Elisabeth och Amira đ
#34 đ
đ
Vackert!
Tack đ