Mina foton iFokus

Mina foton

Etikett: dÀggdjur
LĂ€st 803 ggr
[VSK]
5

Testade mina nya tofflor idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🙂

Pyttelite
0

Ser ju ut att funka!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.

[VSK]
0

😃

Taggeman
0

Ser bra ut!👍

â˜€ïžđŸ™‚đŸ˜ƒđŸ˜› 😂đŸ€Ș😎😇🎅😡 Medis pĂ„ FĂ„gelskĂ„dning đŸ˜ŸđŸ„łđŸ€”đŸ˜ŽđŸ˜ˆđŸ’ŁđŸŒˆâœšđŸ†đŸ‘â€ïžđŸ…

🩅 🩋 🐟 🐠 🐟 🩉 (^I^) 🩉 🐟 🐠 🐟 🩋 🩅

[VSK]
0

Yes master đŸ˜ƒ

Carmarino
0

Vilka tofflor var det? De mĂ„ste ha varit avsevĂ€rt större Ă€n fĂ„geltofflorna i alla fall. SkĂ€mtar

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
0

Det var nĂ„n ny modell av tofflorna đŸ€Šâ€â™‚

Carmarino
1

#6 HjortfotsinlĂ€gg kanske? â˜ïž

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
4

Hann tyvÀrr inte dra ned slutartiden.

[VSK]
0

😂

[VSK]
2

NÄgra km bort.

[VSK]
3

Va bara att vÀnda om pÄ isen. Dumt att gÄ hÀr.

[Jimmy.L]
0

Tjusiga bilder.

[VSK]
2

Tack Jimmy.

2.2 km bort Àr det nÄn som har kul.

[VSK]
4

Va menat att jag skulle försöka fota havsörnar idag men sĂ„g inte en enda. MĂ„ste nog köpa nya tofflor đŸ˜ƒ

Ingen havsörn precis, men pippi som pippi.

landsbygdsbo
1

#8, men det hade ju försÀmrat bilden. Propellerns suddighet förmedlar kraft och fart. Bilden blir ju, i mina ögon bÀttre dÄ

Pyttelite
0

#8 -76 Är gammal skönhet som hÄller Àn!

[VSK]
0

Hann faktiskt inte stĂ€lla om i kameran för jag stod pĂ„ en öppen yta mitt inne i skogen nĂ€r planet kom och jag fotade med blĂ€ndarprioritet sĂ„ det var bara att sikta đŸ˜ƒ

https://kartor.eniro.se/?c=59.525239,16.856550&z=19&l=aerial

[VSK]
1

Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det planet stod inne i museum nÀr jag var dÀr och fotade för nÄn vecka sen.

[Jimmy.L]
0

#10 Hon ligger i VÀsterÄs nu och lossar/lastar enligt AIS.

[VSK]
2

Är bara Nikon som skickat lite reservdelar till mig đŸ˜ƒ

[Jimmy.L]
0

😃

Pyttelite
0

#18 Dom verkar ha tvÄ stycken - typen anvÀndes som skolflygplan. http://www.flygmuseum.com/Flygplan/north-american-at-16-at-6 https://www.sk16.se https://larsan13.files.wordpress.com/2015/08/se-fuz_washington.jpg Ps. Gripensimulatorn invigdes idag Ds.

[VSK]
0

Japp det stÀmmer.

Har en trĂ„d dĂ€r jag fotade frĂ„n V-Ă„s flygplansmuseum om du inte sett den. Men fick gallra rejĂ€lt bland de ca 400 bilder jag tog dĂ€r. 

350 kr för 30 min kostar det att hyra en flygplanssimulator.

Pyttelite
0

#23 JodĂ„ jag kollade pĂ„ dina fina bilder đŸ™‚

[VSK]
0

🙂

landsbygdsbo
0

Det hÀftigaste jag sÄg i flygvÀg, var en kvÀll i Kroatien (vi hade hyrt en segelbÄt)

DĂ„ det plötsligt dök upp en DC3:a pĂ„ rĂ€tt lĂ„g höjd
grönmĂ„lad med USAF pĂ„mĂ„lat..ng sekunder senare dör det upp en P51:a och en större 2 sitsig enmotorig kĂ€rra.  Den stora enmotoriga lade sig som snett bakom dc3:an och P51;n började göra anflygningar. Efter det jag fĂ„tt upp min kikare sĂ„g jag atti den stora enmotoriga stod en kamerakille dĂ€rbak med ett fastmonterat stativ och filmade anflygningarna . Ingen publik, en vanlig vardagskvĂ€ll, antar att de filmade för ngn film i kvĂ€llsljuset. DĂ„ min kompis (flygplansbyggare pĂ„ SAAB gillade gamla kĂ€rror lika mycket som jag sjĂ€lv, utbröt det nĂ€stan slagsmĂ„l om min gamla Zeiss militĂ€rkikare . Spektaklet höll pĂ„ nĂ€stan en 1/2
sĂ„ försvann de innĂ„t landet (Zadar?) för att ngn timme sedan dyka upp igen för 1/2 timmes uppvisning till

Allt pĂ„ lĂ„g höjd ca 100 meter över oss nĂ€r de passerade.😃

Som avslutning gjorde P51:an ett skenangrepp mot vĂ„r ensamma segelbĂ„t dĂ€r vi lĂ„g för ankar..Han besvarade vĂ„ra vinkningar och höjda ölflaskor med att vinka med vingarna

Pyttelite
2

MÄste varit mÀktigt - vi har ju vÄr fantastiska Daisy att beundra!

http://flygandeveteraner.se/

[VSK]
0

Wow, hur hĂ€ftig upplevelse som helst mĂ„ste det ha varit đŸ‘

landsbygdsbo
0

En annan gĂ„ng lĂ„g vi innanför Sali (kroatien) och vattenbombarna slĂ€ckte en skogsbrand pĂ„ en av öarna, under en hel dag skopade de upp vatten ngn kilometer utanför oss. Det tog dem ungefĂ€r lika lĂ„ng tid att tömma vattentankarna som att fylla dem
 dem skulle vi haft nytta av nĂ€r det brann i VĂ€stmanland hĂ€r om Ă„ret

[VSK]
0

Runt 6 sekunder har jag lÀst att det tar att fylla ett plan med vatten.

Det kom ju 3 st plan frĂ„n Italien (tror de kom dĂ€rifrĂ„n) men dessa plan hade ju havererat vid mellanlandning i nĂ„t land, Tyskland kanske det var. 

Detta kom ju aldrig ut i media. Jag fick veta detta dĂ„ jag var volontĂ€r. NĂ€r vĂ€l planen var hĂ€r sĂ„ hade de problem med att ta fram djupkartor för vissa smĂ„ sjöar. Är inget vidare om det Ă€r sten 3 dm under ytan. 

Ja, nÄt sÄnt var det. Man glömmer fort.

landsbygdsbo
0

Ja de skopade ju upp vattnet dÀr det var 50+ meter djupt. Men killarna dansade runt med de stora planen som om de vore smÄ radiostyrda leksaker. De hade vÀl över 200 km/h dÄ skopan Äkte ner och man kan ju tÀnka sig vad som skulle hÀnde vid ett abrupt stopp mot en sten

[VSK]
0

Vilken steeeeeeeeeeeeeen đŸ˜ź

😃

Skeppskatten Dina
0

# 0 Jag kan tĂ€nka mig att fĂ„ lĂ„na dina nya tofflor om man tar sĂ„ bra kort med dem pĂ„ fötterna. đŸ˜ƒ

đŸ€— Elisabeth och Amira 🐈

[VSK]
0

PĂ„ fötterna? NĂ€ de lĂ„g i kassen som lĂ„g i skuffen pĂ„ bilen đŸ˜ƒ

Skeppskatten Dina
0

# 34 đŸ˜ƒ

đŸ€— Elisabeth och Amira 🐈

Vixxen
0

#34 đŸ˜‚

[VSK]