Mina foton iFokus

Mina foton

Etiketterplatserorter
Läst 1044 ggr
kamera0710
4

Skansens julmarknad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några bilder från Skansens första julmarknad detta år. Fick höra att det var över 10 000 inlösta denna dag.

kamera0710
3

Extra service i kommersen…

kamera0710
3

Bunkrad vara 1: gravlax från jämtländska Börtnan. Som utflyttad från Norrlands inland av arbetsmarknadsskäl försöker jag gynna producenter i norr.

kamera0710
3

Gäller att hålla koll även om det är julmarknad…

kamera0710
3

Bunkrad vara 2: Hällbröd från Lillhärdal, Härjedalen.

kamera0710
3

.

kamera0710
3

Tredje produkten jag köpte, forbondekorv från Färila i Hälsingland. Ingen "storbunkring" av den dock.

Den kan jag i alla fall rekommendera alla att prova. Helt underbar, men rejält fet (44 procents fetthalt). I juletid brukar man kunna köpa den på Stockholms central, förutom på Skansen.

[Jimmy.L]
0

Fina bilder från Skansens julmarknad den verkar vara populär att besöka, var många år sen jag var på den.

Forbondekorv är gott, brukar handla en ring till jul vid Gamla Stans julmarknad. Dom brukar även finnas på knallemarknader.

[ludden]
0

Mums såg gott ut tänkte ta mig dit med barnen och barnbarnen under 1 advent.

kamera0710
0

#7 Tack!

Carmarino
2

Det ser mysigt ut.

#1 Vet inte om jag skulle vågat ta ut pengar där. Det ser nästan ut som ambulerande spritlangare som varit en vända i bordershopen i Tyskland. 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Jimmy.L]
0

#10 Jag tror det är en ambulerande starkglögglangare förklädd till uttag för kontanter. 😃

Carmarino
1

#11 Det kan det också vara. Eller en kombination av bägge, d.v.s. en starkglögglangare som varit i bordershopen i Tyskland.😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

kamera0710
0

Ja, jag avstod från att ta ut pengar i det mobila uttaget!Skrattar

Carmarino
0

Det gjorde du nog alldeles rätt i. Vänta bara tills det står i tidningen "Bedragare på Skansens julmarknad! Dubbla belopp drogs på kundernas konton." 😃

Fast de verkar ju förvisso vara rätt pålitliga: https://www.nokas.se/produkter/mobil-uttagsautomat/

[VSK]
0

Jättetrevliga bilder. Vilket tur att jag hann äta innan jag såg bilderna för annars hade skärmen legat risigt till 😮

kamera0710
0

#15👍😃