Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettövrigt
Läst 562 ggr
Choklad
1

Varning för känsliga

Jag sätter det i kategorin Övrigt, eftersom spindlar inte är några insekter.

Jag tog dessa bilderna för ett antal år sedan, då vi bodde i hus, då  en spindel hade byggt detta bo åt sig i en hörna av huset.

Jag lät den vara ifred, och vi dammsög runt omkring boet, (vet att det låter tokigt men jag ville se hur den levde)

Inte ens katterna kunde ta den, fast vi hade särskilt en katt som gillade att jaga och äta upp stora spindlar.

Skrolla inte neråt om du inte vill se spindelbilderna

U R us

Choklad
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

🙂

U R us

[VSK]
0

Oj, det var en spretig sak det där.

Choklad
0

Japp, det var mitt lilla husdjur. Barnen tyckte jag var knäpp hehe vilket jag kan hålla med om, men ibland kan jag bjuda på det. 😉

U R us

[VSK]
0

😃👍

[Jimmy.L]
0

Fin spindel.

Choklad
0

🙂Tack

U R us

[Rhonda]
0

Jag skrollade ner direkt! Jag är likadan som du! Har en spindeln som springer i taket som jag kallar för imsy whimsy. 😛

Choklad
1

😃👍

U R us

[VSK]
0

På tal om spindlar, så hade jag en liten rackare på min mopedhjälm när jag var ute och åkte. Helt otroligt att denna lilla krabat kunde hålla sig kvar pga fartvinden.

Sen hur spindeln kom upp på hjälmen är för mig en gåta.

Choklad
0

Spindlar använder en spindeltråd som segel, den fastnade nog på dig och ville åka lite snålskjuts

U R us

[Jimmy.L]
1

#9 Hade en på min backspegel som njöt av att lifta till Trosa idag. 🙂

[VSK]
0

Vart skickar jag fakturan 🤦‍♂️

😃

[Rhonda]
1

#7 En i sovrummet som hete pimsy o en i hobbyrummet som heter dimsy.  😂

Tride
0

Enligt folktron kan det löna sig att vara snäll mot spindlar, eftersom de för med sig tur. Att döda en spindel är däremot att dra olycka på sig. 😇

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[VSK]
0

Jag fick lära mig som barn skrönan att det skulle börja regna om man råkade ha ihjäl en spindel. Skröna eller inte, så försöker jag undvika att trampa på spindlar mm.

[Jimmy.L]
0

#15 Den lärde jag med.

[VSK]
0

👍

Carmarino
0

#0 Ungefär hur stor var den? De flesta spindlar jag har här hemma är bara några millimeter stora; kanske upp till högst en centimeter. Den här ser ut att vara betydligt större.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Choklad
0

Den var  som en 5 krona ungefär.

U R us

Carmarino
0

#19 Då var det en stor en… 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Choklad
0

jepp, och fin 🙂den lyckades inte min katt äta upp av någon anledning

U R us

Carmarino
0

#21 Katten kanske fick för mycket spindelväv i munnen. 🙂