Mina foton iFokus

Mina foton

Etikettfåglar
Läst 694 ggr
Leffe
2

Lustig fågel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Den här gick omkring med gräsänderna på stranden av Råstasjön mitten på februari

Wellcraft
0

Jättefin bild. Funderar på vad det kan vara för art.. Tycker den påminner om rörhöna :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Inkanyezi
0

Ser ut att kunna vara en dvärgrall av någon sort.

Leffe
0
Taggeman
0

Håller med #1 att det är en  Rörhöna!

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Leffe
0

#1 och #4 Verkar stämma om man jämför och det är ju en rall

Inkanyezi
0

Lutar nog mest åt rörhönan.

Leffe
0

Tän att varje gång jag är vid Råstasjön får jag med hem bilder på fler och fler arter jag inte fotat tidigare

[Jimmy.L]
0

Jättefin fågel är det.

[helga21]
0

Den går väldigt försiktigt må jag säga 😃

[VSK]
0

Vilken fin fågel.

Carmarino
0

Rörhönor har klarröda näbbar med gul spets; åtminstone hannarna. Vet inte om honorna också har det. Annars kan det kanske vara en unghöna?

Rörhönor blandar gärna sig med gräsänder så det är förmodligen en rörhöna, även om näbben har fel färg.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Taggeman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att färgen har blivit lite fel när kortet togs en mörk vinterdag.

Jag ljusa upp bilden lite o la på lite mer färg så blev det en rörhöna av det.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Carmarino
0

#12 Ja nu ser det ut som en typisk rörhöna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[VSK]
1

Nu blev här rörigt 🤦‍♂️

Wellcraft
0

😂

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund