Visst är vi vackra
Fast kanske lite blyga. En av oss i alla fall
Jättefina. fina foton
Jättefina bilder gillar den i #0.
Vad är det för typ av svanar? De är ju lite gråa i fjädrarna.
Jag tror aldrig jag sett sådana.
/Maria
#4 Det är nog "den fula ankungen" (eller snarare "de fula ankungarna"), d.v.s. svanungar.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#5 Aha, jag visste inte att de var gråaktiga tills de var så stora. Jag har bara sett små grå svanungar.
/Maria
#6 Trodde inte heller de var grå när de var så stora, men jag hittade det här fotot: https://bibbisblogg.wordpress.com/tag/svanungar/. De ungarna är rätt lika Leffes två, så jag gissar på att det är samma "modell". 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Fjolårsungar.
Tackar. Alltid lär man sig något nytt🙂
/Maria
Vackra fåglar detta.