Från mitt köksfönster
Så här såg det ut utanför mitt köksfönster när jag kom ut i köket idag (bildspel
- Redigerat 2022-03-25 17:24 av Carmarino
En sådan har man stått i och målat undertak.
Vilka starka färger det blev på bilderna! Snyggt 🙂
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Sån där kliver jag inte i frivilligt om den skall högst upp.
#3 Höjder som är så kul att stå på 🙂
Förr när man var ung och dum i huvudet (nu är jag gammal och dum i huvudet) så gick det bra. Har stått på fönsterbläcke på 10:e våningen och monterat fast mastfästen på yttervägg (höll endast i mig med vänsterhanden i fönsterkarmen). Har monterat master och stagvajer på höghustak osv.
Men jag har redan förbrukat 8 av mina 9 liv, så numer så håller jag mig helst på marken 😃
#5 Jag har monterat byggnadsställning på 80 meters höjd vid en kyrka i sthlm och då hade vi ändå drygt 19 meter kvar till toppen..
Jag är inte det minsta avundsjuk 🤦♂️
😃
Det mest galna jag sett (har bara sett fotografi på detta) är när "Boxar-Nisse" stod på huvudet (stöttade sig med händerna) på takkanten högst upp på ett höghus. Han förbrukade 8 av 9 liv på en gång 😮
Vi bodde grannar med varandra så därför så har jag sett detta fotografi jag nämnde (har tyvärr ingen länk till detta fotografi).
http://vlt.se/nostalgi/80talet/1.2671056-boxarnisse-fran-backby-hade-rekord-i-armhavningar
Glömde säga det att det är en bomlift, och troligen 28 meters.
# 6 jag blir yr i huvudet bara jag läser om det 🤮