Spårvagnsmuseum
Bilder tagna 2016-02-18
Denna lokal innehåller även Waxholmsbolagets utställning och SL. Möjligt nåt mer.
Det var väldigt knepig belysning i denna lokalen. Ibland vad det okej belysning för att sedan vara riktigt mörk belysning. Så med handhållen kamera så blev det både höga iso samt lite suddiga bilder emellanåt.
- Redigerat 2022-03-25 17:05 av Carmarino
Fina bilder på ett museum jag aldrig har besökt.
Fina bilder 🙂 Kändes som en tidsresa att se dem. Tack
Många fina bilder. Verkar vara ett trevligt muséum det där🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Tack Gh.
Ja det var helt okej. Men tyvärr väldigt mörkt i stora delar av lokalen. Kanske de spar på elräkningen då det är lågsäsong.
Billigt inträde samt bra priser i kafeterian var det oxå.
Rekommenderas starkt om man vill slå ihjäl några timmar och har vägarna förbi.
#74 Vanligt att museum har mörkt i lokalen tyvärr. Men väldigt fina bilder som sagt.
Okej där ser man. Jag är inte så ofta på museum så jag har ingen större koll.
Tack.
Är samma sak på Armémuseum fast där är det lite bättre ljus ändå, Linköping flygmuseum var hopplös, även i Karlskrona vid KA 4 museum och Marinmuseum mörkt.
Okidoki.
Vi hade ju faktiskt tagit med oss stativ, men det hade blivit så bökigt samt dragit ut på tiden nåt enormt så vi skippade det helt enkelt.
#78 Ja stativ gör det enklare men tyvärr tillåter inte många museum det.
Här var det inga problem alls. Leffe ringde och frågade dagen före vi var där. Så ska du dit nån dag och fota och om du har möjlighet till stativ så klura på det. Vet inte vad du har för kamera, men det funkar nog om du har en systemkamera av senare modell samt mkt ljusstarkt objektiv oxå.
Allt hänger ju på vilka krav man har.
Har tyvärr en äldre systemkamera med inte så hög iso.
Då rekommenderar jag ett stativ om du har.
Skulle du inte ha tillgång till stativ, så finns det ju en del objekt som har okej belysning, men den stora vinsten ligger nog att bara vara där och titta runt.
Tack så mkt rore 🙂
Fina bilder från ett bra museum.
Ha en bra dag
Sport iFokus
Tackar Bettan.
Var första gången jag var där men antagligen inte den sista 🙂