Annons:
Etikettvattenlevande
Läst 1044 ggr
Draken
7/23/17, 1:27 PM

Delfinshowen i Kolmården

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Kolmårdens Delfinshow är mycket uppskattat och jag rekomenderar den till alla som har möjlighet att se den :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/23/17, 1:28 PM
#1

Del 1

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/23/17, 1:29 PM
#2

Del 2

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/23/17, 1:29 PM
#3

Del 3

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/23/17, 1:30 PM
#4

Del 4

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jimmy.L]
7/23/17, 2:12 PM
#5

Fina bilder och trevligt att se filmer från showen. 👍

[VSK]
7/23/17, 2:41 PM
#6

Riktigt tjusigt det vi får ta del av här 🙂

Annons:
Carmarino
7/23/17, 5:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

För många år sedan bokade jag en privat delfinvisning på Kolmården, där man fick mata och klappa delfinerna. Vet inte om de har det längre. Det var dyrt, men värt pengarna.

Det fanns inte digitalkameror då, så bilden är scannad från ett analogt foto. (Ursäkta att jag kapar tråden lite.)

Är inte helt säker, men jag tror att delfinerna är Daphne och Lyra. Det var åtminstone de två som var mest förtjusta i att bli klappade.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
7/23/17, 5:44 PM
Carmarino
7/23/17, 5:52 PM
#9

#8 Då är det billigare nu än det var för 17 år sedan. Fast då vill jag minnas att man fick vara max två personer per visning, och priset var samma oavsett om man var en eller två. Det kostade 1500 kronor, men har för mig att då ingick inträdet till hela djurparken. Hade vi varit två hade det bara blivit 750 kronor per person.

Var på en visning tillsammans med en kompis några år tidigare, så den här gången ville jag vara ensam om det för att få så mycket tid med delfinerna som möjligt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
7/23/17, 6:02 PM
#10

Du får nog lägga till inträdet på 450 kr.

Carmarino
7/23/17, 6:09 PM
#11

Ja, det står att inträdet betalas separat. Oavsett vilket så har tydligen inte priset höjts på 17 år, så det är ändå billigt. Fast förmodligen får man betala 1045 kronor oavsett hur många det är på visningen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
7/23/17, 6:53 PM
#12

Jag vet inte hur "liten grupp" räknas som.

Carmarino
7/23/17, 8:04 PM
#13

Gissar att det är runt 4-5 personer, men det kan ju vara färre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Draken
7/24/17, 11:37 AM
#14

Vi var aldrig på den privata visningen med delfinerna,. även fast jag var sugen. Om jag ¨åker ner nån mer gång, så lär det bli att jag tar en privat visning. Barnen var med nu och de ville gärna vidare  ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jimmy.L]
7/24/17, 12:08 PM
#15

#14 Ja parken är stor och man vill gärna se fler djur.

Carmarino
7/24/17, 3:15 PM
#16

#14 Tror att man måste boka i rätt god tid. Fast de kan ju ha ändrat det sedan jag var där. Då gick det inte att boka samma dag, och tiderna de hade tog slut snabbt.

Det verkar som om det är samma nu, för det står ju "Utvalda datum september - maj" på sidan Jimmy länkar till i #8.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
7/25/17, 11:29 AM
#17

#15 Ja den är det. Vi hann inte med alla vägar heller. Barnen ville ju åka också, och de var så trött och slut på slutet, så de bara gnällde och grät av trötthet. Vi hann inte med savannen och safarin t.ex, det var lite surt, för det hade jag sett fram emot, men vi får ta det först nästa gång, för en nästa gång blir det helt klart :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Jimmy.L]
7/25/17, 11:35 AM
#18

#17 Det krävs väl nästan 2 dagar om man har barn med sig för att upptäcka parken, jag hinner på en dag men två dagar är nog bättre.

Draken
7/25/17, 11:42 AM
#19

Jo jag tror det jag också. Parken är så stor, och de har så mycket runt ikring, som man också vill se :) Vi får försöka ta en tvådagars nästa gång tror jag :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: