Annons:
Etikettinsekter
Läst 614 ggr
perk
10/4/16, 1:22 PM

Irriterande små kryp

Är det någon mer än jag som irriteras av dessa envisa lusflugor då ni är ute i naturen.

Eller naturen, för mig räcker det att gå ut på tomten så blir man ”anfallen”. De blir ju inte borta då man duschar heller.😕

http://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/djur/insekterochspindeldjur/flugorochmyggor/lusflugor.1265.html

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Annons:
Marr
10/4/16, 1:30 PM
#1

Ja fy för farao!! Hatar dom! Är inte i skogen nu just därför, men helt parasitfritt är det inte ändå. Har ju skog runt omkring och stora gärden.

Om man genar över ett gärde så kan dom komma upp i 1000tals från marken där man går.

Häromdagen såg jag en ny sorts lusfluga. Den satt på insidan av mitt öppna köksfönster. Det var en lusfluga som går speciellt på fågel, visste inte att dom fanns ens.

Tänker aldrig fota någon även om jag skulle kunna hehehehe….

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

kamera0710
10/4/16, 3:14 PM
#2

Faktiskt inget jag reflekterat över. Kanske bidrar det att jag jobbat med att föda upp fluglarver (så kallade maggots) och ofta klivit in i rum där det är flugor i massor, när äggskörden ska hämtas. Men det är över tio år sedan nu, den dammiga arbetsmiljön bidrog till att jag började plugga på universitet.

Carmarino
10/4/16, 3:27 PM
#3

Kan inte minnas att jag någonsin sett en sådan fluga någon gång. Det är jag i och för sig rätt glad över. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
10/4/16, 3:45 PM
#4

#3 Då ska man posta dom söderut. 😉 😃

Carmarino
10/4/16, 3:48 PM
#5

#4 Nej för tusan! Låt dem stanna norröver. 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Myrra
10/6/16, 7:03 PM
#6

Åh dom är så vidriga!

Man får ju smått panik när dom landat på en, sitter ju fast på kläderna! Ryser!😮

Annons:
perk
10/11/16, 11:50 AM
#7

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Magi-cat
10/11/16, 12:31 PM
#8

Bläk! 😮


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: